تغییر ساختار و یکپارچگی برنامه و بودجه سال ۹۹ شهرداری اصفهان

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان گفت: مهمترین ویژگی برنامه و بودجه سال آینده تغییر ساختاری بودجه و یکپارچگی برنامه و بودجه سازمان‌ها و شهرداری است.

سعید فردانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: فرآیند برنامه و بودجه سال ۹۹ از بیستم مهرماه سال جاری با ابلاغ شهردار اصفهان آغاز شد و تاکنون برنامه اصفهان ۱۴۰۰ برای سال آینده بازنگری شده و شاخص‌ها و سیاست‌ها در جلسات شورای عالی برنامه‌ریزی با حضور شهردار و معاونان نهایی‌سازی شده است.

وی افزود: گام بعدی فرایند برنامه و بودجه سال آینده، بررسی درآمد شهرداری برای سال ۹۹ بود که درآمد برای مناطق، شهرداری مرکزی و سازمان های وابسته بررسی و جمع بندی شد.

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان با بیان اینکه بررسی اعتبارات جاری بودجه سال آینده انجام شده و در گام بعدی که هفته آینده به اتمام می‌رسد، تخصیص اعتبارات عمرانی است.

فردانی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی انجام شده اواخر دی‌ماه سال‌جاری لایحه برنامه و بودجه سال آینده شهرداری اصفهان برای اعضای شورای شهر ارسال می‌شود و بهمن ماه مورد بررسی قرار می‌گیرد، تاکید کرد: اولین ویژگی مد نظر برنامه، تغییر ساختاری بودجه ریزی در شهرداری بر اساس ابلاغ سازمان شهرداری‌ها به شهرداری های کشور است که این اقدام گام مثبتی در راستای استقرار بودجه ریزی عملکردی در شهرداری ها به شمار می رود.

وی تصریح کرد: مهمترین ویژگی برنامه و بودجه سال آینده شهرداری اصفهان تغییر ساختاری بودجه و یکپارچگی برنامه و بودجه سازمان‌ها و شهرداری است.

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان با بیان اینکه نکته سوم کمّی‌سازی اعتبارات بوده که مورد توجه قرار گرفته است، ادامه داد: برآورد اعتبارات بر اساس اعتبارات سال قبل و درصد افزایش برای سال جدید نیست، بلکه بر اساس کمّی‌سازی فعالیتی که انجام می‌شود، نرخ انجام آن کار و قیمت واحد است.

وی خاطرنشان کرد: تقریبا در تمام فعالیت‌ها در بخش جاری ورود پیدا کرده و گام‌های نخست کمّی‌سازی اعتبارات جاری را برداشته‌ایم.

فردانی با بیان اینکه تمام پروژه های شهری از نظر زمان‌بندی بازنگری شده و پس از زمان‌بندی تخصیص اعتبارات عمرانی مد نظر قرار گرفته‌است، گفت: این موارد در برنامه و بودجه سال ۹۹ پُررنگ شده است.

وی با بیان اینکه پروژه های عمرانی شهر به سه دسته شاخص، مهم مناطق و منطقه‌ای تقسیم‌بندی شده است، افزود: پروژه های شاخص پروژه هایی است که اثر گذاری آن بر روی کل شهر است و اگر از نظر موقعیت در مکان خاصی قرار گیرد منعطف به منطقه خاصی نمی‌شود (پروژه‌هایی همچون حلقه حفاظتی شهر یا خط دو مترو)؛ پروژه های مهم مناطق نیز در یک مکان واقع شده، اما به یک منطقه یا سایر مناطق پیرامونی سرویس‌دهی می‌کند مثل خیابان‌سازی‌ها و کتابخانه‌ها، البته پروژه‌های منطقه‌ای اقدامات کوچکی است که بر اساس نیازهای روزمره و عمدتاً درخواست مردمی انجام می‌شود.

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان گفت: امسال نیازهای اقتضایی شهر، شهروندان و نیازهای استراتژیک در قالب پروژه‌های شاخص و مهم منطقه‌ای طبقه‌بندی شده که این موضوع به تصمیم‌گیری‌های سریع تر و مناسب تر کمک کرده است.

کد خبر 402872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.