جذب نیروی جدید در شهرداری‌های زنجان ممنوع است

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای زنجان گفت: جذب نیروی جدید در شهرداری‌ها ممنوع است مگر این‌که مجوزهای لازم اخذ شود.

به گزارش ایمنا، علی محمودی، اظهار کرد: همه ساله قبل از این‌که بخشنامه بودجه سال ۹۹ شهرداری‌ها نهایی شود، پیش‌نویس آن به شهرداری‌ها برای نظرخواهی ارسال می‌شود که امسال نیز این اتفاق افتاد.

وی با بیان این‌که به کارگیری نیروهای جدید در شهرداری‌ها ممنوع است، ادامه داد: طبق سیاست کلی اتخاذ شده توسط وزارت کشور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداران نمی‌توانند نیروی جدید به شهرداری اضافه کنند. 

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای زنجان یادآور شد: شهرداری که بخواهد نیرو جذب کند، باید مجوز لازم را از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اخذ کند.

محمودی با بیان این‌که در یک مقطع زمانی، نیروهایی که به شهرداری‌ها اضافه شدند، بیش از مواردی بود که در قانون و آیین‌نامه استخدامی شهرداری‌ها تعیین شده بود، ادامه داد: همین امر سبب شد، خدماتی که توسط شهرداری‌ها در شهر ارایه می‌شود بسیار گران باشد. 

وی با بیان اینکه نزدیک به ۵۰ درصد از پرداختی‌های شهرداری‌ها در حوزه پرسنلی است، عنوان کرد: این امر سبب شده است که اداره شهرها برای شهرداری گران تمام شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای زنجان با تاکید بر اینکه توسعه باید در تمام نقاط استان متوازن اتفاق افتاد، اظهار کرد: با تدابیر اندیشیده شده در برنامه ششم توسعه مبنی بر توزیع استانی، ارزش‌افزوده این امر تا حدودی محقق می‌شود.

محمودی تاکید کرد: در دستورالعمل‌هایی که به شهرداری‌ها فرستاده می‌شود، منتظر نظرات کارشناسی شده از سوی شهرداری‌ها برای بررسی هستیم.

وی با بیان این‌که شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی، باید تلاش کنند هزینه اداره شهرها را پایین بیاورند، یادآور شد: شهرداری‌ها باید از ارزش‌افزوده به عنوان منبعی برای ایجاد درآمد پایدار استفاده کنند. 

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای زنجان با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری شهرداری‌ها از ظرفیت بخش خصوصی به ویژه در اجرای پروژه‌ها، تاکید کرد: اگر تنها چشم ارزش‌افزوده برای پروژه‌ها بدوزیم قطعاً در دیگر امور شهری، از جمله ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری موفق نخواهیم بود. 

منبع: ایسنا

کد خبر 402871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.