ایستگاه‌های سنجش کیفی هوای محیط زیست خاموش است

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان گفت: هوای اصفهان به دلیل افزایش حجم آلاینده‌ها تا بعد از ظهر امروز در وضعیت هشدار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از ابتدای هفته جاری، شرایط انباشت آلاینده‌ها در شهر اصفهان و دیگر کلانشهرهای کشور گزارش شده است.

بر اساس پیش بینی های هواشناسی اصفهان در استان تا امشب این شرایط ادامه دارد و ناپایداری‌های جوی از روز جمعه در استان پیش بینی شده است.

 منصور شیشه فروش، مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا وضعیت کیفی هوای اصفهان را در شرایط هشدار اعلام می‌کند.

به گفته شیشه فروش شرایط هشدار برای کیفیت هوای اصفهان تا بعد از ظهر امروز پنجشنبه ادامه دارد و شهروندان باید از هر گونه تردد غیر ضروری و همچنین انجام حرکات ورزشی در فضای باز پرهیز کنند.

به گزارش ایمنا، هرچند مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان از شرایط هشدار هوای اصفهان خبر می دهد اما این در حالی است که پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست اصفهان و همچنین نرم افزار نمایشگر شاخص کیفی هوای شهر اصفهان اطلاعاتی را در اختیار شهروندان قرار نمی‌دهد.

گفتنی است، شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (هشدار)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

کد خبر 402869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی سلطانی IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    6 0
    چرا هر وقت وضعیت آلودگی هوا به شرایط هشدار می رسد اطلاع رسانی در خصوص میزان آلاینده ها قطع می شود؟ آیا به نظر شما این توهین به شعور شهروندان و پاک کردن صورت مساله نیست؟ سود کدام صنعت آلاینده از سلامت شهروندان مهمتر است؟ چرا با منشا آلودگی برخورد نمی شود؟