پارک مرکزی گوانگ‌ژو؛ نماد صلح و همدلی در منطقه

پارک مرکزی گوانگ‌ژو یکی از شگفت‌انگیزترین پارک‌های کشور چین است که با هدف ایجاد صلح، همدلی و شانس در منطقه احداث شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، Parc Central واقع در ناحیه تجاری مرکزی کلانشهر گوانگ‌ژو، با طراحی بی‌نظیر خود همچون استادیومی عظیم با کاربردی چندمنظوره، فروشگاه‌های خرده‌فروشی بسیاری را در برگرفته است. این پارک که در محل یک پارک قدیمی و در یکی از خیابان‌های اصلی شهر بنا شده است، به عنوان مکانی برای تعاملات اجتماعی، فضایی و اقتصادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تلفیق مراکز فروش متعدد با سازه‌ای حمل‌ونقل محور و فضایی عمومی در این پارک آن را از سایر فضاهای عمومی کشور چین متمایز کرده است.

پارک Parc Central فضایی به مساحت ۱۱۰ هزار متر مربع را به خود اختصاص داده است و در محیطی باز بنا شده است. این پارک چند منظوره به عنوان فضایی سبز، با چشم‌اندازی منحصر به‌فرد، که در مرکز آن واقع شده است، مکانی برای برقراری تعاملات اجتماعی، استراحت و تفریح در نظر گرفته می‌شود و در واقع "فضایی برای نفس کشیدن" در قلب شهر پرجمعیت گوانگ‌ژو به شمار می‌رود.

فضای عمومی شگفت‌انگیز Parc Central در محور سبزی که سراسر خیابان اصلی شهر را در برگرفته است، قرار دارد. باغ‌ها، پیاده‌راه‌های محصور در گل‌ها و گیاهان ودیواهای سرسبز همگی دست در دست هم یک فضای سبز مواج ایجاد کرده است که محال است عابران هنگام گذر از مرکز پرسرو صدای گوانگ‌ژو را به سمت خود به آرامش دعوت نکند.

پارک مرکزی گوانگ‌ژو در مقایسه با سازه‌های اطراف بسیار کوتاه است و تنها ارتفاعی برابر  با ۲۴ متر را در برگرفته است.  این سازه. از پنج طبقه تشکیل شده است و بخش اعظم آن در زیر زمین واقع شده است؛ سه طبقه از بنای پنج طبقه در زیر زمین قرار دارد و دو طبقه بالایی از سطح زمین به بالا امتداد یافته است.

Parc Central نماد صلح، همدلی و شانس در فرهنگ چینی است و به شکل دو ماهی، با چهارچوبی فلزی ساخته شده است. این دو ماهی سازه‌هایی منحنی شکل است که به سمت باغ مرکزی کشیده و به وسیله یک پل عابر پیاده در دو انتها به هم متصل شده‌ است. پشت‌بام ماهی شکل به وسیله ستون‌هایی به شکل درختان تنومند حمایت می‌شود که در زیر این ستون‌های درخت‌مانند باغ‌هایی گسترده در سرتاسر ساختمان تعبیه شده است.

معماران در طراحی این پارک به پایداری آن توجهی ویژه کرده‌اند تا جایی‌که از یک سیستم جمع‌آوری آب باران و نمای شیشه‌ای با تشعشع پایین برای ایجاد پایداری سازه بهره گرفتند. پارک مرکزی گوانگ‌ژو سازه‌ای حمل‌ونقل محور است که به عنوان پایانه‌ای برای حمل‌ونقل عمومی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. دسترسی به این مکان از طریق سیستم قطار شهری چین و اتوبوس امکان‌پذیر است و مردم می‌توانند از طریق پل‌های عابر پیاده به سایر مراکز مهم هم‌جوار راه پیدا کنند.

کد خبر 402829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اد FR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    0 0
    شما که تابع شهرداری هستید میتونید ایده پردازی شهرهای دیگر را به دستگاه های اجرایی مثل زیباسازی منتقل کنید.