روند رو به رشد تصادفات جاده ای اصفهان متوقف شده است

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان گفت: با اقدامات کارشناسی و علمی روند رو به رشد تصادفات جاده ای متوقف شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان، مهدی خضری در نشست تخصصی طرح مدیریت سرعت کشور که به میزبانی استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: استان اصفهان با بیش از ۱۱ هزار کیلومتر راه، حمل سالانه ۴۹ میلیون تن کالا و ۱۴ میلیون نفر مسافر یکی از استان های شاخص حمل ونقل و راهداری  به شمار می آید.

وی با اشاره به  فعالیت ۳۵ هزار ناوگان باری و پنج هزار ناوگان مسافربری در استان اصفهان اضافه کرد: بر اساس سامانه های تردد شمار، هرساله میزان تردد در محورهای مواصلاتی استان اصفهان حدود ۱۰ درصد افزایش می یابد.

خضری با بیان اینکه مسئولان و دست اندرکاران حوزه ایمنی، راه و حمل و نقل در تمام دستگاه ها تحت کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل ونقل استان اصفهان گرد هم آمدند، گفت: با تفویض مسئولیت دبیری این کمیسیون به استان ها، کارها و اقدامات علمی قابل تقدیری انجام شد.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان تشکیل تیم های مشترک متخصص از اداره ایمنی و ترافیک و پلیس راه و ارائه مدل پیش بینی تصادفات جاده ای استان اصفهان را ماحصل هم افزایی دستگاه‌ها عنوان کرد.

خضری خاطرنشان کرد: این الگوی علمی به ما کمک کرد که با توزیع مناسب گشت‌های نظارتی و اقداماتی همچون احداث ایستگاه‌های امنیت سلامت در محورهای مستعد تصادف، تعداد تصادفات را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: با وجود اینکه گزارش تصادفات هفت ماهه کشور روند افزایشی نشان می دهد در استان اصفهان شاهد کاهش ۱۴ درصدی تصادفات بوده ایم.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان اجرای طرح راه ایمن در نوروز سال جاری را یکی از طرح‌های موفق اداره کل، پلیس و سایر دستگاه‌های همکار عنوان و اظهار کرد: نتایج موفقیت آمیز اجرای این طرح در کاهش تصادفات ما را بر آن داشت تا دومین محور ایمن استان اصفهان را انتخاب و برنامه ریزی ها برای اجرای این طرح را آغاز کنیم.

کد خبر 402824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.