فواید نور درمانی برای آکنه

تحریم دارو و نگرانی بیماران صرعی، نیاز روزانه گروه های سنی به لبنیات، تاثیر میکروبیوم‌ بر آسم در کودکان، فواید نور درمانی برای آکنه و تاثیر چای سبز در مقابله با بیماری سل را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش ‌خبرنگار ایمنا؛ رئیس انجمن صرع، گفت:‌ برخی داروها به ‌خاطر تحریم در تولید آن توسط شرکت‌ها اختلال ایجاد شده و بیماران مجبورند داروی شرکت‌های دیگری را استفاده کنند. تحریم دارو بیماران «صرعی» را نگران کرده است ‌و این بیماران باید از جهت تامین داروها اطمینان خاطر داشته باشند.

داریوش نسبی‌تهرانی، افزود: وابستگی‌های ‌خاصی به بعضی داروها وجود دارد ‌و نمی‌شود آن دارو را جابجا یا جایگزین کرد ‌و تحریم‌ها اثر منفی بر آنها می‌گذارد؛ یعنی همیشه دارویی که بیمار به آن عادت کرده ‌و سال‌ها استفاده می‌کند، تولید آن توسط شرکت داخلی ‌کم می‌شود و شرکت دیگری آن را تولید می‌کند؛ در نتیجه بسیاری ‌از این بیماران ‌به مشکل برخورده ‌و تشنج می‌کنند.

رئیس ‌انجمن ‌صرع، تاکید کرد:‌ ما همیشه سعی می‌کنیم داروی بیمار صرعی را چه تولید داخلی ‌و چه تولید خارجی باشد، همان دارویی ‌را به بیمار بدهیم که در درمان ‌آن ‌جواب مثبت داده ‌و همچنین در دسترس باشد؛ چرا که در دسترس بودن داروی بیماران ‌صرعی یک مسئله ‌حیاتی است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع سازگاری دارو با بیماران ‌صرعی، اظهار کرد: البته اسم دارو و دوز آنها همان داروهای قبلی است اما به خاطر اینکه خلوص آن عوض ‌می‌شود، بیمار تشنج می‌کند؛ ضمن اینکه یکسری بیماران به همان دارویی که در روند درمان ‌جواب مثبت داده است رغبت نشان داده و مورد استفاده قرار می‌دهند.

تاثیر میکروبیوم‌ بر آسم ‌در کودکان

پزشکان ‌در بررسی‌های خود به رابطه بین شروع ناگهانی آسم ‌در کودکان و ساختار میکروبیوم مجاری ‌تنفسی ‌فوقانی ‌در آنها پی بردند. دکتر "یانجیائو ژو" ‌متخصص ‌این مطالعه از دانشکده پزشکی دانشگاه ‌واشنگتن، گفت: امیدواریم در آینده مشخص شود آیا باکتری‌های مجرای هوایی ‌فوقانی می‌تواند ‌در شدت علائم آسم نقش علت ‌و معلولی داشته باشد.

در این بررسی ‌محققان ‌به ارزیابی اطلاعات ۲۱۴ دانش‌آموز پرداختند که به آسم خفیف دچار بوده و روزانه از کورتیکواستروئیدهای استنشاقی ‌مصرف می‌کردند. در آزمایشات انجام شده مشخص ‌شد در کودکانی که علائم اولیه هشدار دهنده شروع حمله آسمی وجود داشته، باکتری‌های مرتبط با بیماری آسم به ویژه استافیلوکوک ‌در مجرای هوایی فوقانی آنان مشاهده شده است.

این درحالی است ‌که ‌هنگام کنترل علائم آسم، مجرای هوایی فوقانی این کودکان حاوی باکتری‌های مفید بوده است. به گفته محققان فاکتورهای محیطی ‌از جمله رژیم غذایی ‌و مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها می‌تواند بر میکروبیوم روده تاثیر بگذارد. اما اطلاعات کافی ‌در مورد آن چه که میکروبیوم مجرای هوایی ‌فوقانی ‌را کنترل می‌کند وجود ندارد. در این مطالعه مشخص شد برخی باکتری‌های مجرای هوایی فوقانی می‌تواند علائم آسم را تسکین داده و برخی از آن‌ها این بیماری را تشدید می‌کند اما هنوز نمی‌توان تاثیر علت و معلولی آن را تایید کرد.

نیاز روزانه گروه های سنی به لبنیات

یک متخصص ‌تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به اینکه افراد در هر گروه سنی روزانه ‌به مقدار مشخصی از لبنیات نیاز دارند، اظهار کرد: گروه‌های سنی مختلف روزانه ‌به ‌حدود ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ میلی‌گرم کلسیم نیاز دارند. مادران ‌باید شیر پاستوریزه را پس از یک سالگی ‌به کودکان خود بدهند ‌تا آن‌ها عادت کنند که پس از دو سالگی و با قطع مصرف شیر مادر یا شیر خشک، روزانه یک تا دو لیوان شیر بخورند.

نرگس جوزدانی، افزود: به طور کلی کودکان باید روزانه دو لیوان شیر یا یک لیوان شیر به اضافه سه چهارم لیوان ماست مصرف کنند. میزان دریافت کلسیم در دوران نوجوانی بسیار اهمیت دارد، زیرا بیشترین ذخیره استخوانی در این دوران شکل می‌گیرد، بنابراین نوجوانان باید حداقل روزانه دو لیوان شیر به اضافه سه چهارم لیوان ماست مصرف کنند. البته مصرف کشک هم می‌تواند به تأمین کلسیم بدن کمک کند.

وی ‌تصریح کرد: به طور کلی بزرگسالان باید تا پایان عمر روزانه حداقل یک تا دو لیوان شیر به اضافه سه چهارم لیوان ماست و مقداری پنیر مصرف کنند. افراد برای دریافت کلسیم باید از هر یک از محصولات لبنی مانند شیر، پنیر، ماست و کشک استفاده کنند.

این متخصص ‌تغذیه و رژیم درمانی، گفت:  اگر افراد به میزان پیشنهاد شده در روز کلسیم را دریافت کنند، اغلب ‌به مصرف قرص کلسیم نیاز ندارند، اما از آنجایی ‌که ‌ما ‌در کشور با فقر ویتامین D. مواجه هستیم و بدون این ویتامین، کلسیم به خوبی جذب نمی‌شود، در مواردی با نظر پزشک نیاز است که افراد مکمل دریافت کنند. کودکان ‌تا ‌قبل از دو سالگی باید قطره ویتامین D. بخورند و پس از این سنین باید هر سه ماه یکبار یک عدد قرص ۵۰ هزار ویتامین D. و از سن نوجوانی به بعد هر ماه یک عدد قرص ۵۰ هزار ویتامین D. را مصرف کنند.

تاثیر چای سبز در مقابله با بیماری سل

محققان ‌دانشگاه فنی نانیانگ سنگاپور در آزمایشات خود دریافتند که چگونه ترکیب موجود در چای سبز موسوم به EGCG (epigallocatechin gallate) می‌تواند از رشد باکتری‌های عامل بیماری سل ممانعت کند. ترکیب EGCG با پیوند با یک آنزیم و تامین انرژی بیولوژیکی برای فعالیت سلولی، این کار را انجام می‌دهد. این فرایند منجر به اُفت انرژی باکتری که برای فرایندهای حیاتی سلولی در جهت رشد و ثبات نیاز دارد می‌شود. «گرهاد گروبر»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره اظهار کرد: «کشف ما در مورد توانایی این ترکیب این امکان را فراهم می‌کند که داروهای جدیدی را برای مقابله با این بیماری تنفسی ایجاد کنیم.»

به گفته محققان، سلول‌ها برای انجام فرایندهای حیاتی شان نظیر تشکیل دیواره سلولی نیاز به انرژی دارند. آنها این انرژی را از آنزیمی موسوم به ATP (Adenosine triphosphate) تامین می‌کنند. بدون انرژی برای فعالیت‌های ضروری سلول، سلول توانایی و پایداری اش را از دست می‌دهد و در نهایت می میرد. محققان با آزمایش ۲۰ ترکیب متوجه شدند تنها EGCG که به مقدار زیادی در چای سبز وجود دارد، می‌تواند موجب کاهش ذخیره انرژی در سلول‌ها شود.

فواید نور درمانی برای آکنه

در ‌حالی‌که تبلیغات مختلفی درباره درمان آکنه با نور آبی وجود دارد، هنوز مطالعات مختلف کارایی ‌و اثربخشی این روش را تایید نکرده است. آکنه یک التهاب پوستی است که به صورت جوش‌های قرمز و معمولا چرکی ‌در پوست (به ویژه صورت) ظاهر می‌شود و اغلب در نوجوانان شایع است. ‌مصرف غذاهای چرب ‌و شیرین التهابات آکنه را افزایش می‌دهد.

اختلالات هورمونی، رژیم غذایی پرچرب، دستکاری جوش‌های صورت، استرس، استفاده از داروهای خاص و تغییرات ‌جوی مهم ترین دلایل بروز آکنه است. برای ‌پیشگیری از آکنه این چند نکته را به یاد داشته باشید.

۱- محیط خود را عوض کنید

اگر در محیطی مانند آشپزخانه کار می‌کنید و دائما در تماس با چربی‌ها هستید، شغل خود را عوض کنید؛ چرا که روغن‌های محیط، می‌تواند به پوست رسیده و فولیکول‌های مو را مسدود کند

۲- از لوازم آرایشی ‌کم ‌چرب استفاده کنید

استفاده از لوازم آرایشی روغنی هم مانند مورد بالا، سبب نفوذ روغن ‌به ‌پوست و مسدود کردن فولیکول‌های مو می‌شود. سعی کنید برای زیبایی چند لحظه ای، زیبایی طبیعی و همیشگی خود را فدا نکنید!

۳- صورت خود را کمتر لمس کنید

با لمس کردن چهره خود، باکتریهای زیادی از دستان شما به صورتتان منتقل شده و آکنه ایجاد میشود. این عادت را از خود دور کنید!

۴- کمتر زیر نور خورشید بمانید

همانطور که نور خورشید، ویتامین های موثری برای پوست دارد، قرار گرفتن طولانی مدت زیر نور آن هم خطرناک است.

کد خبر 402813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.