جشنواره "کرمانشاه؛ پایتخت نوروز ایران" بین‌المللی می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: برگزاری جشنواره‌های نوروزی در سطح بین‌المللی می‌تواتد سهم بسزایی در رشد اقتصادی شهرها داشته باشد.

مهدی عبدالمالکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره "کرمانشاه؛ پایتخت نوروز ایران" در نوروز ۹۸، اظهار کرد: هدف اصلی این جشنواره کمک به شناخت ظرفیت‌های کرمانشاه و توسعه این حوزه در سطح ملی است.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین رویدادهایی می‌تواتد سهم بسزایی در رشد اقتصادی داشته باشد، افزود: جشنواره نوروز ۹۸ با حضور ۱۰ گروه منتخب ملی به مدت ۱۰ روز باکیفیت خوبی برگزار شد که طبق آمار و ارقام سهم زیادی در معرفی ظرفیت‌های گردشگری کرمانشاه و رشد میزان گردشگر در بخش‌های مختلف داشت.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با اشاره به تهیه پروپوزالی از سوی سازمان فرهنگی، به عنوان مجری این جشنواره تصریح کرد: در سفری که سال گذشته معاون رئیس جمهور به کرمانشاه داشت، کرمانشاه دبیرخانه دائمی جشنواره معرفی شد و به همین دلیل در این پروپوزال با هماهنگی استاندار طرح به صورت بین‌المللی نوشته شده است و درنظر داریم جشنواره "کرمانشاه؛ پایتخت نوروز ایران" در سطح بین‌المللی و با هماهنگی وزارت خارجه، با حضور کشورهای صاحب نوروز در سال ۹۹ و با اجرای آیین‌های نوروزی اقوام مختلف برگزار شود.

کد خبر 402812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.