محکومیت ۱۵۰ مهندس ناظر در پرونده‌های ساخت‌وساز شهر یزد

رئیس سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استان یزد با بیان اینکه عمده تخلفات مهندسان نظام‌مهندسی مربوط به ارائه نکردن گزارش‌های مرحله‌ای و به‌موقع به شهرداری است، گفت: تاکنون ۱۵۰ پرونده منجر به محکومیت مهندس ناظر شده است.

مهدی سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه شورای انتظامی سازمان نظام‌ مهندسی آمادگی دارد هرگونه شکایت از مهندسان را پیگیری کند، اظهار کرد: این سازمان حتی در برخی موارد پروانه کار مهندس ناظر متخلف را باطل کرده است.

وی بابیان اینکه بیشترین درصد شکایت از مهندسان نظام‌مهندسی از سوی راه و شهرسازی است، افزود: شورای عالی نظارت راه و شهرسازی در سال ۹۷ بالغ‌ بر ۷۵۰ فقره ساختمان‌های استان را نظارت کرده و اگر ناظری تخلف داشته باشد قابل‌ پیگیری است.

رئیس نظام‌ مهندسی ساختمان استان یزد تأکید کرد: ساختمان‌های یزد به‌ ویژه آپارتمان‌ها و مجتمع‌های تجاری و مسکونی به‌طورکلی ازنظر فنی قوانین را رعایت کرده ولی عمده‌ترین تخلفات ساخت‌وساز در یزد مربوط به‌اضافه زیربنا و اضافه تراکم است.

وی تصریح کرد: در ساختمان‌های ویلایی حواشی شهر رعایت نکات مربوط به زلزله و سایر نکات فنی انجام نمی‌شود و به دلیل اینکه در شبکه‌های غیررسمی بدون مجوز شهرداری و نظام‌مهندسی ساخته می‌شوند خارج از نظارت هستند و تا شکایتی نداشته باشیم نمی‌توانیم به امور آن‌ها رسیدگی کنیم.

سالاری بابیان اینکه در حال حاضر ۷۰درصد ساخت‌وسازها در نظارت هیچ ارگانی نیست، گفت: نمی‌توان این ساختمان‌های گران و خالی را مدیریت کرد و متأسفانه رفع این موضوع خارج از توان و تصمیم‌گیری استانی است و نیاز به مصوبه مجلس دارد..

کد خبر 402807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.