زنده گیری و عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد در یزد

معاون خدمات شهری شهردار یزد با اشاره به مقابله با حیوانات وحشی در سطح شهر بر اساس دستور وزارت کشور گفت: این حیوانات از سطح شهر زنده گیری شده و پس از عقیم‌سازی مجدداً رها سازی می شوند.

حسین صالحیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا بابیان اینکه موضوع حیوانات ناقل بیماری از موارد بسیار مهم از نظر بهداشت و سلامت اجتماعی شهر است، اظهار کرد: ۱۴ دستگاه اجرایی عضو کارگروهی برای مقابله و برنامه‌ریزی در این خصوص هستند و برای همه اعضاء اعم از اداره کل محیط‌زیست، فرمانداری، استانداری و سازمان صداوسیما وظایفی طراحی‌ شده است.

وی تأکید کرد: لازم است همه اعضای این کارگروه وظایف خود را انجام دهند، اما در حال حاضر این همکاری کامل و بهینه نیست.

وی خاطرنشان کرد: یکی از این حیوانات ناقل بیماری سگ‌ها هستند که به گفته محیط‌زیست وجود آن‌ها در اکوسیستم ضروری است، اما باید خارج از شهر باشند زیرا ورود حیوانات به شهر آسیب‌هایی را متوجه شهر و شهروندان می‌کند.

صالحیان یکی از دلایل افزایش حیوانات وحشی در سطح شهر را توجه نامناسب شهروندان به حیوانات دانست و عنوان کرد: شهروندان باقیمانده غذا را در سطح شهر برای حیوانات رها می‌کنند و این عاملی است تا حضور حیوانات حاشیه شهر در سطح شهر افزایش یابد و مشکلاتی را برای شهر ایجاد کند.

وی بابیان اینکه این سگ ها به کمپ نگهداری منتقل می شوند، گفت: در این کمپ حیوانات بیمار شناسایی و پس از واکسیناسیون و درمان رهاسازی می‌شوند البته درصورت درمان نشدن حیوان به‌طور استاندارد معدوم‌سازی می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار یزد بابیان اینکه شهرداری با برنامه‌ریزی مناسب این حیوانات را جمع‌آوری و نگهداری می‌کند، افزود: حضور حیوانات در سطح شهر می‌تواند عامل انتقال بیماری به شهروندان باشد.

صالحیان گفت: مردم در صورت مشاهده حیوانات وحشی در سطح شهر می‌توانند از طریق شماره ۱۳۷ یا استفاده از اپلیکیشن شهربین یا مرکز پیام شهرداری وجود حیوان را اطلاع‌رسانی کنند.

کد خبر 402805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.