چهارمین جشنواره نشریات‌دانشجویی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: چهارمین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه های آزاد کشور به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) در اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجة الاسلام و المسلمین ابراهیم کلانتری، ظهر امروز چهارشنبه_ چهارم دیماه_ در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در اسفندماه، اظهار کرد: یکی از عرصه های مهم فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه ها، تدوین و تهیه نشریات دانشجویی است و این فعالیت، سابقه تاریخی شاخصی پس از پیروزی انقلاب اسلامی داشته و تشویق مقامات کشور به ویژه مقام معظم رهبری در این حوزه، موجب رشد دانشگاه ها در بخش نشریات شده است.

وی افزود: تعدادی زیادی از نشریات دانشجویی در حوزه های تخصصی علمی، پژوهشی و عمومی در حال فعالیت در کشور هستند و بر اساس قانون، نشریات دانشگاهی برای آغاز فعالیت و انتشار نیازی به اخذ مجوز از سوی وزارت ارشاد ندارند اما نمی توانند در گیشه های عمومی منتشر شوند و به رغم این توزیع محدود، مخاطبان این نشریات به شدت پیگیر نسخه های جدید آنها و استفاده از مطالب علمی، پژوهشی نشریات هستند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، با تاکید بر نقش نشریات دانشجویی در توسعه فعالیت های فرهنگی دانشجویان، تصریح کرد: نشریات دانشجویی کارگاه های تمرین نوشتن در فضای نخبگان دانشجویی است و بستر مناسبی برای رشد دانشجو محسوب می شود. دانشجو باید به عنوان یک عنصر اجتماعی موفق تربیت شود زیرا دانشجو بودن صرفا خواندن و نمره گرفتن در یک رشته خاص نیست و تمرین فرهیختگی و اجتماعی شدن دانشجویان در بستر نشریات دانشجویی صورت می پذیرد.

کلانتری اضافه کرد: جشنواره های دانشگاه آزاد در راستای اهداف اجتماعی سازی دانشجویان برگزار می شود و هدایت به سمت اهداف معین یکی از مهم ترین مسائلی است که می توان در نشریات دانشجویی به آن پرداخت و بی شک باید نوشته دانشجویان با جهت و هدف خاصی در نشریات دانشجویی منتشر شود.

وی ادامه داد: محور ویژه جشنواره چهارم نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کشور، گام چهارم انقلاب اسلامی است و محور های دیگر این جشنواره می توان به رشدعلمی، مبارزه با فساد، اقتصاد مقاومتی، استقلال و آزادی و علم پژوهش است و این جشنواره نشریات یک سال گذشته را داوری می کند.

همچین، پیام نجفی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحداصفهان نیز در این نشست با اشاره به سوابق فرهنگی این واحد آموزش عالی، خاطر نشان کرد: به صورت مستمر طی سال های اخیر صاحب رتبه های شاخصی در نشریات دانشجویی بوده ایم و بی شک برگزاری این جشنواره تاثیر زیادی بر میزان فعالیت های دانشجویی خواهد گذاشت.

وی افزود: این دانشگاه ۱۹ هزار نفر از دانشجویان کل استان اصفهان که بیش از ۵۰ هزار نفر هستند را میزبانی می کند و خوشبختانه در حوزه نشریات فارغ التحصیلان صاحب اثر و قلم زیادی را تربیت کرده ایم.

نجفی ادامه داد: پودمان های آموزشی ویژه ای با همکاری سازمان فنی و حرفه ای در حوزه نشریات اجرا شده و در گام بعدی مقرر شده که حاضران در کلاس های فنی و حرفه ای گواهی های بین المللی دریافت کنند.

وی اضافه کرد: کشور به برخی از رشته های مهم علوم اقتصادی همچون کشاورزی و باغبانی و رشته های علوم پایه نیاز جدی دارد و متاسفانه این رشته ها با موجی از بی توجهی از سوی مردم مواجه شده اند و دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان می کوشد تا با جذب دانشجویان شاغل در این حوزه، نیاز علمی، شغلی استان و کشور در این بخش را برطرف کند.

کد خبر 402804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.