۲۲ درصد حقابه تالاب گاوخونی تامین شد

مدیر سد و شبکه رودشتین شرکت آب منطقه ای استان اصفهان گفت: از ابتدای امسال تاکنون در سه بازه زمانی ۳۵ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب آب از سد رودشتین به سمت تالاب گاوخونی روانه شده است.

مرتضی غضنفر پور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۸ تاکنون در سه بازه زمانی آب از سد رودشتین برای تالاب بین المللی گاوخونی رهاسازی شده است، اظهار کرد: فروردین ماه امسال ۱۲ میلیون مترمکعب آب از این سد به سمت تالاب گاوخونی روانه شد و سیلاب ها نیز بخشی از آن بوده است.

وی افزود: از ۱۱ مهرماه سال جاری تا نیمه دوم آبان ماه نیز حدود ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب آب برای تالاب گاوخونی رهاسازی شد.

مدیر سد و شبکه رودشتین شرکت آب منطقه ای استان اصفهان با بیان اینکه از ۱۶ آذرماه تا به امروز چهارشنبه _چهارم دی ماه_ حدود ۷.۵ میلیون مترمکعب آب به سمت گاوخونی روانه شده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۵ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب آب از سد رودشتین به سمت تالاب بین المللی گاوخونی جریان یافت.

غضنفر پور اضافه کرد: حدود ۲۲ درصد از حقابه تالاب گاوخونی را در ۹ ماهه امسال در سه بازه زمانی تامین کرده ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حقابه تالاب بین المللی گاوخونی ۱۷۶ میلیون مترمکعب آب در سال است. این تالاب ۴۷ هزار هکتاری در قلب فلات مرکزی ایران و در شرق استان اصفهان واقع شده است؛ تا حدود ۲۰ سال پیش سالانه حدود دو میلیارد مترمکعب آب از رودخانه زاینده رود به این تالاب جریان داشت.

رودخانه زاینده رود سرشاخه اصلی تالاب گاوخونی به شمار می رود که حدود ۸۵ درصد نیاز آبی آن را در سال های گذشته تامین می کرد؛ حدود ۱۵ درصد از نیاز آبی این تالاب نیز از مسیل های فصلی تامین می شده است.

کد خبر 402796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.