رونمایی از کتاب‌های آموزش شهروندی

رئیس شبکه شهرهای دوستدار کتاب گفت: یکی از اقدامات مثبتی که درحال انجام است این است که برای اولین‌بار در تاریخ کشور، می‌خواهیم کتاب‌های آموزش شهروندی را که با همکاری وزارت آموزش و پرورش و اهالی حوزه نشر تبریز تهیه شده‌است، رونمایی کنیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مهدی جمالی‌نژاد با اشاره به شکل‌گیری شبکه شهرهای دوستدار کتاب، اظهار کرد: این شبکه باید متکی بر فعالیت‌های خود باشد و رشد کند؛ البته اگر یک شبکه قوی چون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور حامی این شبکه باشد، اتفاق خوبی خواهد افتاد.

وی گفت: شاکله این شبکه چون طفلی نوپا با حمایت‌های وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفت، خوشبختانه شرایطی پیش آمده که به‌صورت تصادفی رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور شده‌ام؛ بنابراین باید بتوانیم از این ظرفیت به‌درستی استفاده کنیم.

رئیس شبکه شهرهای دوستدار کتاب افزود: این سازمان با استناد بر ماده ۶۲ قانون شهرداری‌ها، هدایت، حمایت و نظارت ۳۷ هزار روستایی که دارای دهیار و یک‌هزار و ۳۰۰ شهر دارای شهردار را بر عهده دارد.

جمالی نژاد با بیان اینکه شبکه شهرهای دوستدار کتاب باید متکی بر فعالیت‌های خود باشد و رشد کند، اظهار کرد: البته اگر یک شبکه قوی چون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور حامی این شبکه باشد، اتفاق خوبی خواهد افتاد.

رئیس شبکه شهرهای دوستدار کتاب ادامه داد: بسیاری از مسائل چون ترافیک، آلودگی هوا و... که روزانه نمود بیشتری در جامعه پیدا می‌کند، همگی به‌دلیل بی‌توجهی به روستاها، شهرهای کوچک و میانی است که مشکلاتی را بر کلان‌شهرها ایجاد می‌کند؛ نهادهای عمومی غیر دولتی در موفقیت این شبکه بسیار موثر خواهند بود و باید در این شبکه حضور داشته‌باشند.

جمالی‌نژاد عنوان کرد: برای بهبود عملکرد شبکه شهرهای دوستدار کتاب باید چند اقدام انجام شود ازجمله اینکه برگزاری فصلی جلسات شبکه شهرهای دوستدار کتاب باید در دستور کار قرار بگیرد، زیرا بازه زمانی یک‌ساله جلسات، فاصله بسیاری میان سازمان و اعضای شبکه ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه تشکیل دبیرخانه دائمی شبکه از دیگر اقداماتی است که باید انجام شود، عنوان کرد: با حمایت وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و کلیه ذی‌نفعان بخش خصوصی و دولتی این کار باید انجام بگیرد تا شبکه قوی، چابک و خلاق را ایجاد کند و ایده‌های خلاقانه در آن شکل بگیرد.

رئیس شبکه شهرهای دوستدار کتاب با بیان اینکه نباید نسبت به شهرها و روستاهای خود بی‌توجهی کنیم، گفت: به‌عنوان کسی که ۲۶ سال در حوزه مدیریت شهری کار کرده‌ام، باید بگویم که خیلی از شهرها و روستاهایمان را دست‌کم گرفته‌ایم؛ شهرهای ایران کم از شهرهای دیگر جهان ندارند و بسیاری از کشورهای جهان عقب‌تر از ایران فعالیت می‌کنند؛ باید به توانایی و ایده‌های خلاقانه خود باور داشته‌باشیم و به‌جای ناامیدی، امید را در جامعه پراکنده کنیم تا مردم با انگیزه در جامعه فعالیت کنند. امیدوارم که با ایده‌های خلاقانه به توسعه شبکه شهرهای دوستدار کتاب، شهرهای یادگیرنده، دانش‌محور داشته‌باشیم.

جمالی‌نژاد افزود: یکی از اقدامات مثبتی که درحال انجام است این است که برای اولین‌بار در تاریخ کشور، می‌خواهیم کتاب‌های آموزش شهروندی را که با همکاری وزارت آموزش و پرورش و اهالی حوزه نشر تبریز تهیه شده‌است، رونمایی کنیم، این کتاب‌ها در سبد کالای کتاب‌های درسی دانش‌آموزان قرار می‌گیرد و در آینده بر مشکلات سبک زندگی ما تاثیر می‌گذارد.

کد خبر 402792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.