احیای کاخ مروارید کرج تا نوروز ۹۹

نائب رئیس شورای شهر کرج گفت: از کاخ مروارید از نوروز ۹۹ به‌صورت پارک و تفرجگاه، استفاده شده و بخشی از جشنواره لاله در آن برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رحیم خستو در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به احیای محوطه کاخ مروارید(کاخ شمس) توسط شهرداری کرج اظهار کرد: این محوطه که چند ماهی است که در اختیار شهرداری قرار گرفته در حال احیا است و از نوروز ۹۹ به‌صورت پارک و تفرجگاه، شهروندان کرجی از آن استفاده خواهند نمود و بخشی از جشنواره لاله در آن برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش بر آن است اصالت این محوطه حفظ شود و از هرگونه دستکاری پرهیز شود، افزود: چمن محوطه و سیستم آبیاری مربوطه به بیش از ۴۵ سال پیش است و با ابیاری در این مدت کوتاه احیا شده است.

نائب رئیس شورای شهر کرج خاطرنشان کرد: امیدواریم ساختمان بی بدیل کاخ که از سرمایه های ملی است و از جاذبه های گردشی استان و در اختیار سازمان میراث فرهنگی است هرچه سریعتر بازسازی شود.

گفتنی است کاخ مروارید در مهرشهر کرج، قرار داشته و ساخت آن به سال‌های ۱۳۴۵ تا ۱۳۴۷ بازمی‌گردد. سازه اصلی و طرح کاخ به شکل یک سفره‌ماهی است که صدفی آن را دربرگرفته‌است. این اثر در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۸۱ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

کد خبر 402781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.