تجهیز آتش‌نشانی شهر یزد به تجهیزات حفاظت فردی و هیدرولیکی

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری یزد گفت: بیش از دو میلیارد تومان تجهیزات حفاظت فردی و هیدرولیکی به ناوگان سازمان آتش‌نشانی اضافه شد.

سیدمحمد میرجلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تجهیزات حفاظت آتش‌نشانان در مقابل حوادث ناشی از مواد شیمیایی، میکروبی و سرایت بیماری‌ها از مصدومان حوادث یا جسدهایی که در برخی حوادث با آن‌ها مواجه می‌شوند تهیه و رونمایی شد.

وی بیشتر حوادث شیمیایی در یزد را آتش‌سوزی در کارخانه‌ها دانست و افزود: این تجهیزات با همکاری سازمان پدافند غیرعامل، سازمان شهرداری‌ها و شهرداری یزد برای یکی از ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهر یزد تهیه‌ شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری یزد تصریح کرد: درصورتی‌که حوادثی ناشی از انفجار یا آتش‌سوزی مواد شیمیایی در انبارهای مواد شیمیایی یا رادیواکتیو یا برخی کارخانه‌ها اتفاق بیافتد این امکانات موسوم به CBRN برای حفظ جان نیروهای آتش‌نشانی استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه هر چهار ایستگاه آتش‌نشانی شهر یزد به تجهیزات هیدرولیکی سنگین و سبک مجهز شدند، تأکید کرد: تجهیزات هیدرولیکی سبک برای حوادث داخل شهر استفاده می‌شوند و در حوادث حبس در داخل ماشین یا خانه کاربرد دارد تا سرعت عمل نیروهای آتش‌نشانی را در خدمات‌رسانی افزایش یابد.

میرجلیلی راهبردها سازمان آتش‌نشانی را حفاظت جان آتش‌نشانان از انواع حریق و حوادث، سریع‌تر رسیدن نیروها به محل حادثه و حریق، اقدام باکیفیت خوب و با تجهیزات کامل و استاندارد، کم کردن تعداد حوادث و حریق با فرهنگ سازی و کمک رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها به مردم دانست.

وی با بیان اینکه حوادث بیولوژیک و میکروبی براثر حمله میکروبی به شهر رخ نمی‌دهد، عنوان کرد: در حوادثی که افراد زخمی وجود دارند نیروهای آتش‌نشانی باید ازنظر انتقال بیماری خونی یا میکروبی ایمن باشند و داشتن تجهیزات لازم برای حفظ جان نیروی آتش‌نشانی ضروری است.

وی در خصوص هزینه تأمین این تجهیزات گفت: هزینه تهیه این تجهیزات مشارکتی بین سازمان شهرداری‌ها، شهرداری و پدافند غیرعامل تأمین شد و تجهیزات حفاظت فردی و هیدرولیکی نیز دو میلیارد تومان خریداری و به ناوگان سازمان آتش‌نشانی اضافه شد.

رئیس آتش‌نشانی شهرداری یزد گفت: تاکنون ۱۲ ایستگاه آتش‌نشانی در شهر یزد داریم و برنامه‌های مفصلی برای کاهش زمان رسیدن تیم آتش‌نشانان به محل حادثه را در دستور کارداریم هرچند در حال حاضر متوسط این زمان در شهر یزد بین چهارتا پنج دقیقه و استاندارد است، اما هرچه سریع‌تر باشد کنترل حریق و حادثه بهتر انجام می‌شود.

کد خبر 402761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.