موتور هواپیماهای مسافری داخل کشور تعمیر می‌شود

صنعت هوانوردی ایران یکی از صنایعی است که تحت فشار تحریم قرار دارد و تأمین نیازهای این صنعت از طریق واردات، به‌ سختی و با هزینه‌های بسیار بالا امکان‌پذیر است.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در بعضی موارد واردات تکنولوژی و یا قطعات صنعت هوانوردی به داخل کشور غیرممکن است؛ به همین دلیل تعمیر و یا تأمین داخلی قطعات مورد نیاز صنعت هوایی کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

یک شرکت دانش بنیان با استفاده از توان و تجربه نیروهای بومی توانسته است به دانش ساخت و تعمیر تعدادی از قطعات موتور هواپیما، مطابق با استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری دست یابد.

محمد حسن دیباجی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان "دیبا انرژی پگاه" در این مورد گفت: ناوگان هواپیمایی ایران نسبتاً قدیمی است و برای سرپا ماندن نیازمند کار علمی گسترده‌ است.

وی درباره فعالیت شرکت‌های داخلی که خدمات تعمیر موتور هواپیما ارائه می‌دهند اظهار کرد: در کشور هیچ شرکت خصوصی مجوز ساخت قطعات هواپیما را ندارد.

دیباجی افزود: ‌همکاری با شرکت هواپیمایی آسمان از تعمیر موتور هواپیمای فوکر۱۰۰ آغاز و به مرور زمان به موتور هواپیمای ایرباس۳۲۰ و بوئینگ ۷۳۷ توسعه پیدا کرده است.

این فعال فناور گفت:‌ فوکر۱۰۰ یک هواپیمای پرکاربرد در داخل کشور است و موتور این هواپیماها ساخت شرکت رولزرویس است؛ این شرکت از هرگونه خدمات به این هواپیماها خودداری کرد. در نتیجه با استفاده از توان و دانش داخلی، فعالیت خود را بر روی این موتور آغاز کردیم.

این شرکت از دانش تعمیر و ساخت دو قطعه در موتور هواپیمای فوکر۱۰۰ به تعمیر هشت  قطعه در پنج هواپیما رسیده است.

کد خبر 402757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.