۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
یلدایی که در یاد مانده

زمستان آرام با یلدایش آمده است و در این میان در کوچه ها اصفهان نمایشگاهی برپا است که رسم یلدا را به گونه ای دیگر در قاب ها به تصویر کشیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نمایشگاه "هاویر" آثار گروهی از گرافیستان و اساتید دانشگاه را در گالری هرمس تا پنجم دی به نمایش گذاشته است تا یلدا را به نوعی دیگر در قاب ها نشان دهد.

ونوس نجفی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نمایشگاه گرافیک هاویر حاصل تلاش یک گروه گرافیست حرفه ای و اساتید دانشگاه است که در مدت سه ماه روی آن کار شده و موضوع کلی آنها در رابطه با یلدا بوده و ایده و هدف اصلی برپایی نمایشگاه پرداختن  به جنبه های کمتر دیده شده از شب یلدا که تا امروز کمتر کسی به آن توجه کرده است.

وی افزود: تاثیر منفی شرایط امروزی که باب شده روی زیبایی های یلدا و کمرنگ شدن صمیمیت و دوستی و رفاقت و گرمای که در جشن های یلدا در سال های خیلی دور بود کم کم رنگ فراموشی گرفته و توجه نکردن  به یلدای دوران گذشته می تواند ما از آن حال و حس قدیمی خود خارج کند. 

این نمایش گردان با اشاره به ۳۰ اثر که شامل پوستر، تصویرسازی و هنرهای مفهومی است، ادامه داد: هدف از برگزاری این نمایشگاه اهمیت و ارزش دادن به شب یلدا و به شادی و دوستی و دورهمی، احترام به پدر و مادر، بزرگترها و احترام به آئین و سنت هایی که در کشور ما وجود دارد و خاص منطقه ما است همچنین یکی دیگر از اهداف نمایشگاه تشویق و ترغیب هنرمندان جوان که وارد این عرصه شدند و مشخص کردن زوایای پنهانی از یلدا برای مخاطبان عامی که از نمایشگاه بازدید می کنند. 

نجفی اضافه کرد: استقبال از نمایشگاه خوب بود از قِشرهای مختلف برای بازدید از نمایشگاه که شامل  افراد تحصیل کرده، اساتید دانشگاه، اساتید هنر شهر اصفهان و همچنین دانشجویان رشته گرافیک و دانشجویان رشته هنری از نمایشگاه بازدید کردند چراکه با گرافیست ها و هنرمندان و با تکنیک ها و روش هایی که در این حوزه کار می شود آشنا شدند.

وی با بیان اینکه با حمایت مسئولان نگاه ها نسبت به یلدا زیباتر میشود، افزود: امیدواریم که همین روند ادامه داشته باشد و ارگان های فرهنگی مانند سازمان فرهنگی ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری از این نمایشگاه بازدید کنند و با حمایت هایشان این آثار را در فضاهای دیگر مانند دانشگاه، مدارس، مکان های عمومی مانند مترو به نمایش بگذارند تا باعث شود دیدگاه ها نسبت به شب یلدا تغییر کند.

این نمایش گردان تصریح کرد:در آینده رویداد های دیگری را مانند نوروز در پیش رو داریم و در نظر داریم به این موضوع در سطح شهر توجه کنیم که قاعدتا زیبایی های خاص خودش را دارد.

کد خبر 402754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.