پارک قدیمی سئول، سفره ماهی می‌شود!

وینست کالبو، معمار مشهور بلژیکی، در نظر دارد در محل یکی از پارک‌های قدیمی و بدون استفاده سواحل سئول ، پایتخت کره جنوبی، ترمینالی شناور بر فراز رود هان احداث کند که  سطح بالایی و قسمت زیرین آن پوشیده در گیاهان سبز است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ترمینال فوق که به کشتی‌ها و قایق‌های سواحل رود هان اختصاص داده خواهد شد، با هدف بازسازی محیط زیست و افزایش آبیاری طبیعی از طریق تبدیل محل یک پارک قدیمی به جنگلی مملو از درختان سبز احداث خواهد شد.

این ترمینال که "سفره ماهی" نام خواهد گرفت، با گیاهان تالابی پوشیده خواهد شد تا به طور طبیعی سواحل هان را در مقابل سیل‌های رودخانه حفظ کند. بندرهای شناور، یک ساختمان عظیم و ایوانی بزرگ سه بخش اصلی ترمینال سفره‌ماهی را تشکیل خواهد داد.

بندرهای شناور فولادی این ترمینال فضای پارک کشتی‌های خصوصی و دولتی، قایق‌ها و تاکسی‌های آبی را در خود محصور خواهد کرد و تجهیزات مورد نیاز برای شارژ این وسایل نقلیه را فراهم خواهد آورد.

در قسمت بالای این بندرها، ساختمانی مواج احداث خواهد شد که امکانات تفریحی، سالن‌های غذاخوری، نمایشگاه‌ها و مراکز آموزشی را در برخواهد گرفت. در نهایت بر بام این ساختمان عظیم ایوانی بزرگ احداث خواهد شد که مملو از درختان بید و گیاهان سبز تالابی خواهد بود که فضای سبز و چشم‌اندازی منحصربه‌فرد برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد.

ترمینال جدید پایتخت کره جنوبی انرژی مورد نیاز خود را به طور ۱۰۰ درصد از طریق خورشید، باد و زباله‌های آلی و قابل تجزیه تامین خواهد کرد.

حاشیه فضای سبز این ترمینال از پنل‌های خورشیدی و به مساحت سه هزار و ۵۰۰ متر مربع تشکیل خواهد شد در حالی‌که، یک توربین بادی در محور عمودی انرژی بیشتری را برای سازه فراهم خواهد آورد.

کد خبر 402745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.