سبد خرید نیم فصل سپاهان با مدافع میانی پر می‌شود؟

تیم فوتبال سپاهان برای خرید در نیم فصل لیگ به دنبال جذب یک مدافع میانی با تجربه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نقل و انتقالات نیم فصل لیگ برتر نوزدهم از روز ۲۶ آذرماه آغاز شده و تا ۲۳ دی ماه ادامه خواهد داشت تا تیم‌های لیگ برتری بتوانند بسته به نیازهای خودشان نسبت به خرید بازیکنان جدید اقدام کنند. البته یک اصل نا نوشته می‌گوید که به طور معمول در نیم فصل بازیکنان خوب و با کیفیت بدون تیم نیستند که بخواهند بین باشگاه‌ها جابجا شوند و تیم‌های مدعی باید به دنبال خرید خارجی یا مهره‌هایی باشند که در نیم فصل اول لیگ بدون تیم مانده‌اند. گاهی اوقات یک خرید نیم فصل مثل کاوه رضایی می‌شود که در ذوب‌آهن درخشید و گاهی هم خرید نیم فصل در قالب محمد ابراهیمی بروز می‌کند که نیم فصل عضو سپاهان بود و بدون یک دقیقه بازی از این تیم جدا شد.

با این حال تیم‌های مدعی فعالیت خودشان را آغاز کرده‌اند و باید منتظر باشیم تا کم کم اخبار نقل و انتقالات نیم فصل جنبه رسمی به خودش بگیرد. پرسپولیسی‌ها بر اساس اعلام گابریل کالدرون به دنبال خرید یک مهاجم خارجی باکیفیت هستند و استقلال هم ۵۰۰ هزار یورو برای تقویت تیم در نیم فصل کنار گذاشته است. در این شرایط سپاهان و امیر قلعه‌نویی هم چند روزی است که کار خودشان را برای خرید بازیکن آغاز کرده‌اند و نام چند بازیکن اطراف باشگاه سپاهان شنیده می‌شود.

تلخ‌ترین اتفاق برای سپاهان در نیم فصل اول لیگ مصدومیت عزت‌الله پورقاز مدافع باتجربه و سابقا ملی‌پوش سپاهانی‌ها بود که کل لیگ نوزدهم را از دست داد و از آنجایی که سپاهان بجز مهدی‌زاده مدافع باتجربه‌ای برای پر کردن جای خالی پورقاز ندارد، بدون شک اصلی‌ترین خرید سپاهان برای نیم فصل دوم لیگ یک مدافع میانی و ترجیحا باتجربه است.

در این چند روز صحبت‌هایی مبنی بر خرید پژمان منتظری مدافع سابق استقلال به گوش رسیده که در ابتدای فصل هم گفته شده بود ممکن است به سپاهان بیاید. منتظری که در ابتدای فصل از ایران خارج شد. پیراهن تیم الخریطیات قطر را پوشید اما زمزمه ‌های زیادی مبنی بر جدایی او از قطر و پیوستنش به سپاهان به گوش می‌رسد و به احتمال زیاد او در نیم فصل دوم بازیکن سپاهان خواهد بود.

البته به شرطی که بتواند رضایت‌نامه خودش را از قطری‌ها بگیرد. حتی شرایط به صورتی است که هیچ بعید نیست علاوه بر پژمان منتظری سپاهان به دنبال خرید یک مدافع دیگر مثل خالد شفیعی است؛ سپاهان در ادامه فصل باید در ۳ جبهه لیگ، حذفی و لیگ قهرمانان آسیا رقابت کند و سابقه امیر قلعه‌نویی هم نشان داده که به شدت علاقمند به تقویت در نیم فصل است و هزینه کافی هم برای این کار انجام می‌شود.

در پست دروازه‌بان و دفاع چپ و راست مشکلی وجود ندارد و تمرکز سپاهان بر روی خرید مدافعان میانی است. در خط هافبک سپاهان در کناره‌ها مشکلی ندارد اما مصدومیت‌های متوالی و ضعف محسن مسلمان در کنار بازی نه چندان با کیفیت ولادمیر کومان و رسول نویدکیا سپاهان را مجبور می‌کند تا به دنبال یک هافبک میانی باشد و بر همین اساس نام سعید عزت‌الهی به عنوان گزینه سپاهان مطرح شده ولی بعید به نظر می‌رسد که با توجه به حضور مهدی کیانی، امید نورافکن، حامد بحیرایی و محمد کریمی بازیکن سابق تیم ملی راضی شود فوتبالش را در اصفهان ادامه دهد.

بیانیه سپاهان در ارتباط با عدم جذب بازیکن از پرسپولیس هم به این معنا بود که گزینه‌هایی مثل امید عالیشاه جایگاهی در لیست خرید سپاهان ندارند.

در فاز تهاجمی هم سپاهان به اندازه کافی مهره دارد، اما ترس از مصدومیت‌های احتمالی ممکن است نام یک مهاجم مثل یونس دلفی را به لیست سپاهان اضافه کند ولی بعید به نظر می‌رسد که قلعه‌نویی با توجه به تجربه بد خریدهای بی استفاده در نیم فصل قبلی دوباره در این نیم فصل هم دست به ریخت و پاش بزند.

کد خبر 402725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.