ذخیره سد زاینده رود ۳۱۱ میلیون مترمکعب/آب به سمت گاوخونی جریان دارد

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان اصفهان با بیان اینکه ذخیره سد زاینده رود به ۳۱۱ میلیون مترمکعب رسیده است، گفت: به رغم بارش های اخیر، امسال در سرشاخه اصلی زاینده رود ۱۷ درصد کاهش بارندگی وجود دارد.

حسن ساسانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ذخیره کنونی سد زاینده رود ۳۱۱ میلیون مترمکعب ورودی به آن ۱۱.۵ متر مکعب و خروجی ۱۱ مترمکعب در ثانیه است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه) تاکنون در کوهرنگ سرشاخه اصلی زاینده رود  ۳۳۴ میلی متر بارش برف و باران ثبت شده است، افزود: سال آبی گذشته در مدت مشابه ۴۲۲ میلی متر بارندگی شده بود؛ امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد و نسبت به بلند مدت ۵۰ ساله ۱۱ درصد کاهش بارندگی وجود دارد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان اصفهان خاطرنشان کرد: هم اکنون حداقل آب و حدود سه مترمکعب بر ثانیه به سمت پایین دست و تالاب بین المللی گاوخونی در جریان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با اتمام توزیع آب کشاورزی در شبکه‌های آبشار و رودشتین برای کشت پاییزه، از بامداد روز شنبه ۱۶ آذرماه آب جاری در رودخانه زاینده رود از سد رودشتین با حجم ۱۲ مترمکعب در ثانیه به سمت تالاب گاوخونی روانه شده است.

کد خبر 402720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.