تکمیل پروژه "کوهسار مهدی" شیراز در صورت رفع مشکل تملک

معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز گفت: اگر کار تملک املاک در مسیر پروژه کوهسار مهدی نهایی شود، این پروژه تا پایان سال ۹۹ تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

 به گزارش ایمنا، اسماعیل صالحی اظهار کرد: پروژه کوهسار مهدی با شش و نیم کیلومتر طول، یک ابرپروژه شهری از نظر حجم عملیات عمرانی و اعتبار مورد نیاز، محسوب می‌شود که تاثیرات مطلوبی در ابعاد مختلف ترافیکی، تسهیل دسترسی و پدافند غیرعامل دارد.

صالحی با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه کوهسار مهدی چندین سال قبل آغاز شد، گفت: در فاز نخست، سه کیلومتر از مسیر احداث شده و زیر ترافیک قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بعد از مدتی توقف، حدود دو ماه است که پروژه فعال شده، خاطرنشان کرد: شهرداری با همراهی و حمایت خوب دادستان و معاون دادستان شهرستان شیراز و همکاری اهالی، شرایط مناسبی در اجرای پروژه ایجاد کرده است.

معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز با بیان اینکه فعال شدن عملیات اجرایی در پروژه کوهسار مهدی، جز با همراهی دستگاه قضایی و همکاری مردم امکان‌پذیر نبود، اضافه کرد: حجم اعتبار مورد نیاز برای تملک اراضی مسیر، بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

صالحی ادامه داد: مشکل اساسی در تملک اراضی در مسیر این پروژه، اختلاف بین مالکان و غارصان است که امیدواریم به زودی مرتفع و روند کار تسهیل و تسریع شود.

وی با اشاره به اینکه ۲.۵ کیلومتر از این مسیر شش و نیم کیلومتری باقیمانده باید تملک شود، تاکید کرد: اگر مشکل تملک حل شود، پروژه کوهسار مهدی به عنوان یک ابرپروژه عمرانی شهری، تا پایان سال ۹۹ امکان بهره‌برداری خواهد داشت.

معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز تصریح کرد: برای تکمیل پروژه کوهسار مهدی، پنج پل بزرگ در محدوده تونل دوقلو، دره‌ی‌آباد، منصورآباد، دینکان و ورودی دانشگاه باید احداث شود که عملیات اجرایی برخی از این پل‌ها در حال اجرا است.

صالحی با اشاره به آغاز عملیات مقاوم‌سازی قنوات منطقه، تاکید کرد: تداوم همکاری اهالی منطقه در تسریع عملیات اجرایی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی در خصوص مشکلات مربوط به امتداد بزرگراه کوهسار مهدی در محدوده فلکه قصردشت، گفت: در این نقطه باید یک تقاطع غیرهمسطح اجرا شود که با توجه به وجود املاک مورد مسیر باید ابتدا کار تملک را انجام دهیم.

معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز اظهار کرد: در تمام پروژه‌های عمرانی بحث تملک املاک مورد مسیر و جابه‌جایی خطوط آب، برق و گاز، عمده‌ترین مشکلاتی است که موجب کندی روند کار شده و هزینه‌های زیادی را به خود اختصاص می‌دهد.

کد خبر 402719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.