آخرین جزییات بررسی ۳ جسدسوخته در بانک ملی

بسته اخبار اجتماعی - سه شنبه سوم دی ماه - اختصاص دارد به آخرین جزئیات بررسی ۳ جسد سوخته در بانک ملی، ابطال کارت سوخت خودروهای فاقد بیمه، نجات کوهنورد گرفتار در برف در کاشان، درگذشت نورعلی تابنده بر اثر کهولت سن و وجود دو میلیون بیسواد در کشور که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، «مهدی فروزش» مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران درباره روند بررسی اجسادی که روز گذشته در یکی از شعب بانک ملی در نسیم‌شهر کشف شد، گفت: سه جسد روز گذشته به پزشکی قانونی ارجاع شده است و در حال حاضر در حال بررسی علت فوت و تشخیص هویت آنها هستیم.

روز گذشته سرهنگ مهدی سرپناه، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران از کشف جسد نیمه سوخته سه مرد در بانک ملی نسیم‌شهر خبرداده بود

وی همچنین گفته بود که در زمان ناآرامی های آبان‌ماه این شعبه بانک ملی توسط اغتشاشاگران دچار حریق شده بود و حریق به اندازه ای وسیع بود که موجب تخریب کامل بانک می‌شود؛ بعد از یک ماه مسئولان بانک تصمیم می‌گیرند، خاکبرداری و ساختمانی جدید بنا کنند و در حین خاکبرداری متوجه سه جسد می‌شوند، با حضور ماموران نیروی انتظامی اجساد برای تشخیص هویت در اختیار پزشکی قانونی قرار گرفته است.

نجات کوهنورد گرفتار در برف

سرهنگ "علی قربانی" سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان از نجات یک کوهنورد گرفتار در برف ارتفاعات شهر "قمصر" با تلاش ماموران انتظامی این فرماندهی خبر داد .

وی افزود: ماموران انتظامی بخش قمصر کاشان در پی دریافت گزارشی مبنی بر گرفتار شدن یک کوهنورد ۴۳ ساله در برف ارتفاعات روستای قهرود این شهرستان بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

سرپرست فرمانده انتظامی شهرستان کاشان گفت: کوهنورد گرفتار که به علت نا آشنا بودن به وضعیت جغرافیایی منطقه در یک مسیر صعب العبور و کوهستانی گرفتار برف شده بود سرانجام پس از یک ساعت تلاش ماموران ، در حوالی کوه سم در روستای قهرود شناسایی و در سلامت کامل به پایین کوهستان منتقل شد.

کارت سوخت خودروهای فاقد بیمه ابطال می‌شود

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از ابطال کارت سوخت وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث خبر داد و گفت: دو مرحله اخطار پیامکی برای مالکان وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث ارسال می شود و پس از آن، کارت هوشمند سوخت آنها ابطال خواهد شد.

شهرام رضایی، مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص پیامک‌هایی که طی روزهای اخیر برای برخی مردم مبنی بر ابطال کارت سوخت در صورت عدم دریافت بیمه شخص ثالث ارسال شده، گفت: قانونی به اسم قانون بیمه اجباری شخص ثالث وجود دارد که در ماده ۴۸ این قانون، هم نیروی انتظامی و هم دیگر نهادهای مربوطه را موظف می کند که کارت هوشمند سوخت برای کسانی که بیمه شخص ثالث ندارند، صادر نشود.

وی افزود: در این قانون آمده است که ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت مکلف است از صدور هرگونه کارت سوخت و تخصیص اولیه سهمیه و یا ادامه آن برای وسایل نقلیه فاقد بیمه خودداری کند، همچنین در تبصره ای تأکید شده که بیمه مرکزی و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلف هستند که اطلاعات مربوطه به وسایل نقلیه مذکور را به صورت برخط در اختیار ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت قرار دهند.

سیستان و بلوچستان بیشترین آمار تولد در سال ۹۸ را دارد

سیف اله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: بر اساس آخرین آمار موجود در سازمان ثبت احوال کشور، تعداد ولادت‌های ثبت شده یک میلیون و ۳۶۶ هزار و ۵۱۹ رویداد در سال ۹۷ بوده است که ۷۷ درصد این ولادت‌ها در نقاط شهری کشور رخ داده است.اما تعداد ولادت‌های ثبت شده در ۶ ماهه اول سال ۹۸ در کشور ۶۱۴ هزار و ۵۵۸ رویداد است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: نسبت ثبت در مهلت قانونی به ولادت‌های ثبت شده تا یک سال ۹۸.۸ درصد است، یعنی خانواده‌ها در مهلت قانونی اقدام به ثبت ولادت فرزندان خود کرده‌اند.

وی افزود: میزان ناخالص ولادت یک ساله در کشور منتهی به شهریور ۹۸ برابر با ۱۵.۸ در هزار نفر جمعیت است.

ابوترابی گفت: بیشترین این تولدها با ۳۰.۲ درصد در استان سیستان و بلوچستان و کمترین تولد با ۹.۶ درصد در استان گیلان ثبت شده است.

آخرین آمار مرگ و میر در کشور

وی افزود: در مورد تعداد مرگ و میر ثبت شده در سال ۹۷، ۳۷۷ هزار و ۲۴۵ مورد ثبت شده که ۷۴.۱ درصد آن مربوط به ساکنان شهرهای کشور بوده است.

ابوترابی گفت: تعداد مرگ ثبت شده در ۶ ماهه اول امسال نیز ۱۸۶ هزار و ۲۲۳ رویداد بوده و نسبت ثبت در مهلت قانونی به مرگ ثبت شده تا یک سال ۹۵.۹ درصد را نشان می‌دهد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: میزان ناخالص مرگ یک ساله در کشور منتهی به شهریور ۹۸ برابر است با ۴.۷ در هزار نفر جمعیت که بیشترین میزان مرگ با ۳.۶ درصد در استان گیلان و کمترین با ۳.۶ درصد در استان هرمزگان ثبت شده است.

جزییات واریز کمک معیشتی ۲۶ هزار خانوار

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز با اشاره به استمرار حمایت های این نهاد از نیازمندان گفت: کمک معیشت ۲۶ هزار خانوار نیازمند دراین استان واریز شد.

محمد محمدی فرد افزود: براین اساس ۴۰۰ میلیارد ریال کمک‌ معیشتی به‌حساب این خانوارهای نیازمند واریز شده است که خانوارهای مددجو علاوه بر دریافت کمک‌معیشتی و یارانه ماهانه در زمینه‌های مسکن، اشتغال، درمان، جهیزیه، کمک به تحصیل دانش آموزان،دانشجویان و وام کارگشایی نیز خدمت دریافت می‌کنند.

نورعلی تابنده درگذشت

نورعلی تابنده از بزرگان دراویش گنابادی در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت.

نورعلی تابنده قطب دراویش گنابادی صبح امروز در سن ۹۲ سالگی به دلیل بیماری و کهولت سن در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت. پیکر نوعلی تابنده دقایقی قبل برای خاکسپاری در گناباد به فرودگاه منتقل شد تا با اولین پرواز به این شهر منتقل شود. نورعلی تابنده متولد ۲۱ مهر ماه ۱۳۰۶ در شهر بیدخت در بخش مرکزی شهرستان گناباد استان خراسان رضوی بود.

کشور ۲ میلیون بیسواد در بازه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال دارد

علیرضا نخعی معاون سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برنامه ۵ ساله برای ریشه کن شدن بیسوادی در کشور گفت: کشور دارای ۲ میلیون بیسواد در بازه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال است.

نخعی افزود: سازمان نهضت سواد آموزی یک شناسایی دقیق و هدفمند برای ریشه کنی برنامه ریزی کرده است اما همه باید کمک کنند و یک برنامه ۵ ساله برای آن در نظر گرفته شده و همراهی بین بخشی زیاد نیاز است.

معاون سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش عنوان داشت: همه امکانات برای ثبت نام بی سوادان آماده است و برای امسال چیزی حدود ۵۰۰ هزار نفر هدف گذاری شده است و تا کنون ۴۰۰ هزار نفر حضور پیدا کرده‌اند.

شک پلیس هوشیار به خودروی عبوری و کشف ۸۰ کیلو تریاک

سرهنگ محمد بخشنده رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از کشف مواد مخدر به وزن تقریبی ۸۰ کیلو و دستگیری یک نفر قاچاقچی خبر داد.

به گفته وی صبح روز گذشته و در حالی که عقربه‌های ساعت زمان ساعت ۰۷۰۰ صبح را نشان می‌داد سر اکیپ یکی از خودروهای گشتی پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب در حین گشت زنی‌های معمول خود به یک خودرو پرشیا عبوری مشکوک شده و موضوع را به مرکز پلیس مبارزه با مواد مخدر گزارش کرد.

وی ادامه داد: با قرار گرفتن فرماندهان ذیربط در جریان این موضوع و برای رعایت حقوق شهروندی تا زمان وصول مجوز مرجع قضائی برای متوقف کردن و دیگر اقدامات پلیسی از مأمور گزارش دهنده خواسته شد بدون ایجاد جلب توجه به تعقیب سوژه ادامه داده و تا اعلام دستور بعدی آمادگی عملیاتی خود را حفظ کند.

تبرئه متهمان در سه پرونده کاغذ و مقوا

سید یاسر رایگانی با اشاره به عملکرد سازمان تعزیرات در سال اخیر، گفت: ازابتدای سال جاری تا ۲۷ آذرماه در مدت ۲۷۴ روز تعداد ۴۳۰ هزار و ۳۵۹ پرونده در تعزیرات حکومتی تشکیل شده است که تعداد ۳۳۳ هزار و ۸۷۰ پرونده مربوط به کالا و خدمات، ۶۲ هزار پرونده مربوط به قاچاق کالا و ارز و ۳۳ هزار و ۹۵۵ پرونده مربوط به حوزه بهداشت و درمان است.

وی افزود: در مجموع متخلفان در این بازه زمانی به پرداخت ۱۸۲ هزار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده‌اند.

رایگانی به تعداد پرونده‌های وارده واحدهای اجرای احکام اشاره کردو گفت :۳۰۳ هزار و ۶۵۷ پرونده بوده و تعداد ۲۹۰ هزار و ۵۷ پرونده مختومه شده است. مجموع وصولی واحدهای اجرای احکام تعزیرات در این بازه زمانی ۵ هزار میلیارد ریال بوده است و همچنین ۹۵۷ میلیارد ریال نیز مبلغ ریالی محکومیت به عنوان اعاده در حق شاکی برای متخلفان صادر شده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات به پرونده‌های کاغذ و مقوا اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال ۲۰ پرونده در سراسر کشور بوده است که ۷ پرونده حکم محکومیت صادر شده و ۳ پرونده با ارائه مدارک لازم حکم برائت گرفته و ۲ پرونده نیز با توجه به عدم صلاحیت سازمان برای رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارسال شده است.

جوان ۲۸ ساله هنگام حفاری در گرمی جان باخت

سرهنگ محمدرضا کشورخواه، فرمانده انتظامی شهرستان گرمی گفت: به دنبال اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر انتقال جسد جوانی به بیمارستان ولایت شهرستان گرمی، بلافاصله کارآگاهان پلیس آگاهی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

او افزود: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، ۵ نفر در حال حفاری غیرمجاز با هدف تحصیل آثار تاریخی و فرهنگی در روستای اللهیارلو منطقه قره آغاج بودند که یکی از حفاران بر اثر افتادن سنگ به سرش دچار مصدومیت شدید شده و جان خود را از دست داده است.

فرمانده انتظامی شهرستان گرمی با بیان اینکه متوفی جوانی ۲۸ ساله و ساکن روستای فولادلوی شهرستان بیله سوار است، گفت: در رابطه با حفاری غیرمجاز ۴ نفر دستگیر و از آنان تعدادی آلات و ادوات حفاری کشف شد.

محموله ۳۵۰ کیلویی تریاک کشف شد

سرهنگ "عبداله حسنی " فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: در عملیاتی مشترک با پلیس استان کرمان، محموله ۳۵۰ کیلویی تریاک کشف یک دستگاه پژو ۴۰۵ توقیف شد.

سرهنگ حسنی از آغاز عملیات پلیس برای کشف این محموله خبرداد و افزود: با هدایت پلیس سمنان، ماموران انتظامی کرمان خودرو حامل مواد را در محور قلعه گنج ـ کهنوج شناسایی و دستور ایست را صادر کردند.

به گفته این مقام انتظامی، سوداگران مرگ که توانایی مقابله با پلیس را نداشتند خودرو حامل مواد را رهاکرده و از صحنه متواری شدند.

کد خبر 402689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.