کرکس تیمار شده در طبیعت آستارا رهاسازی شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت : یک قطعه پرنده کرکس مصدوم ، پس از چند روز مداوا در مرکز اورژانس پناهگاه حیات وحش لوندویل این شهرستان ، در طبیعت رهاسازی شد.

مصطفی فلاح مجاور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد : این پرنده مصدوم از ناحیه چشم، اوایل هفته جاری توسط یکی از دوستداران محیط زیست در حوالی روستای بی بی یانلو آستارا کشف و به اداره حفاظت محیط زیست تحویل داده شده بود و بعد از چهار روز مداوا و تغذیه شدن امروز به دامن طبیعت بازگردانده شد. 

وی افزود : این پرنده به دلیل اینکه از باقیمانده لاشه موجودات مختلف تغذیه می کند ، نقش رفتگر طبیعت را بر عهده دارد و گونه بسیار ارزشمندی محسوب می شود.

وی بیان کرد : مرکز درمانی پناهگاه حیات وحش در بخش لوندویل آستارا با یک دامپزشک و دو همیار تجربی فعالیت می کند  و امسال حدود ۲۰ پرنده نظیر پلیکان ، باکلان بزرگ ، اگرت ، شکاری ، حواصیل ، خوتکا ، دلیجه ، مرغابی سرسبز و جغد در آن مداوا و به طبیعت بازگردانده شده اند.

فلاح مجاور تاکید کرد : شهروندان و دوستداران محیط زیست در صورت مشاهده هرگونه پرنده مصدوم و زمین گیر ، آن را به واحدهای محیط بانی یا اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا تحویل دهند.

شهرستان مرزی آستارا در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و با داشتن مناطق متنوع جنگلی ، تالاب ها و آبگیرها شرایط مناسبی را برای زیست انواع مختلف حیاط وحش فراهم آورده است.

کد خبر 402685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.