با خلق شخصیت حوزه اسباب بازی را گسترش دهیم

معاون تولید کانون پرورش فکری گفت: تشکیل اتحادیه برای حوزه اسباب‌بازی را پیگیری می‌کنیم تا به‌زودی ایجاد شود.

به گزارش ایمنا، نشست خبری جشنواره ملی اسباب‌بازی امروز سه دی‌ماه، با حضور حسین ربانی معاون تولید کانون پرورش فکری و محسن حموله دبیر پنجمین جشنواره در کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان برگزار شد.

حسین ربانی در این نشست با اشاره به فراوانی بازی‌های موبایلی و کامپیوتری گفت: کودکان ما در فضای مجازی ممکن است تفکراتشان رسد کند اما مهارت جسمانی آنها بزنه وارد می‌کند.

او ادامه داد: ما باید تلاش کنیم برای خلق شخصیت و داستان ایرانی باید پیش ببریم، انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی فرصتی برای ارتقای این حوزه است.

ربانی اظهار کرد: چالش‌های صنعت اسباب‌بازی، جشنواره را از حالت فروشگاه خارج کردیم و گردهمایی برای جشنواره حوزه صنعتی، علمی و… برگزار می‌شود تا به بررسی موضوعاتی همچون فرهنگ و اقتصاد بپردازد. ما باید سینما و انیمیشن کودک و نوجوانان را تقویت کنیم تا با خلق شخصیت این حوزه را گسترش دهیم.

او بیان کرد: تشکیل اتحادیه برای حوزه اسباب‌بازی را پیگیری می‌کنیم تا به‌زودی ایجاد شود و همچنین دولت مشوق اصلی برای حوزه اقتصادی و سیاست‌های مالی نیست.

مدیر تولید کانون پرورش فکری تصریح کرد: درصدد این هستیم محصولات جانبی این حوزه را گسترش دهیم و با توجه به اینکه کانون پرورش فکری استارت ساخت انیشمین کودک را زده است امیدواریم در عرصه اسباب‌بازی هم بتوانیم محصولات درخوری تولید کنیم. دو سریال و یک انیمیشن از تولیدات کانون در برنامه‌ها خواهد بود.

او با اشاره به گسترش طراحی در کانون پرورش فکری گفت: با تلاش حوزه‌های اسباب‌بازی در کانون قصد داریم تصدی کانون از تولید را بگیریم و بیشتر تمرکزمان بر روی طراحی اسباب‌بازی باشد.

ربانی گفت: در آخر دعوت می‌کنم از کسانی که در مجلس به عنوان نماینده شرکت کردند به جشنواره تشریف بیاورند تا بتوانیم حوزه اسباب‌بازی رابرت نمایندگان جدید به خوبی جلو ببریم.

محسن حموله دبیر پنجمین جشنواره اسباب‌بازی اظهار کرد: جشنوار ه از ۷ تا ۱۳ دی‌ماه برگزار می‌شود که هدفمان از برگزاری جشنواره برقرار میان تولیدکنندگان و طراحان و مروجان، تحقق شعار سال رونق تولید، ایجاد بستر کارآفرینی و… است.

او درباره بخش‌های جانبی عنوان کرد: حمایت از طراحان عروسک‌های ایرانی داریم و بخش ویژه به عنوان شهر عروسک‌ها اختصاص داده شده که ۶۰ عروسک‌ساز در این بخش حضور خواهند داشت. همچنین بخش موزه اسباب‌بازی را خواهیم داشت. ۷ نشست تخصصی آموزش و پژوهش، بهینه‌سازی رشته دانشگاهی طراحی، معرفی فناوری بومی و تجاری‌سازی بازی‌های ایرانی، آسیب‌های ذهنی و روحی، هنجارسازی رفتارهای کودکان از طریق بازی و… برگزار می‌شود.

به گفته او، کمیته داوری و رقابتی بر عهده شورای نظارت بر اسباب‌بازی است که بیش از ۹۰۰ اسباب‌بازی رسید که قرار است که مورد داوری قرار خواهند گرفت. همچنین در بخش جانبی این جشنواره آئین رونمایی از تازه‌های اسباب‌های و مجموعه کتاب‌های مرتبط با حوزه اسباب‌بازی برگزار خواهد شد.

محسن رجبی مسئول نمایشگاه تخصصی پنجمین جشنواره اسباب‌بازی در این نشست گفت: اتاق بازی به عنوان نمونه برای آموزش و پرورش در جشنواره طراحی شده است که اگر معلمان و متصدیان آموزش و پرورش تمایل داشته باشند می‌توانند این اتاق بازی را برای به‌کارگیری در مدارس بهره ببرند.

منبع: مهر

کد خبر 402684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.