برگزاری ۲۳۰۰ برنامه با موضوع اقامه نماز در استان اصفهان

مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان گفت: سال گذشته بیش از دو هزار و ۳۰۰ نشست با موضوع اهتمام به اقامه نماز و فرایض دینی در یک هزار و ۳۵۰ مدرسه در استان اصفهان برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شاهین شهر و میمه، حجت الاسلام ابراهیم رنجبر در شورای اقامه نماز شهرستان شاهین شهر و میمه اظهار کرد: برای برگزاری طرح های ستاد اقامه نماز از ۲۷۰ استاد از صاحب نظران فرهنگی و روحانی استفاده می شود.

وی گفت: در حال حاضر چهار طرح آموزش نونهالان و مربیان مهدهای کودک، طرح پرسمان ویژه دانش آموزان، پرورش حس مذهبی برای معلمان مدارس و خانواده مطهر برای والدین و خانواده ها با همکاری ستاد اقامه نماز، آموزش و پرورش و نهاد های فرهنگی در استان اصفهان برگزار می شود.

در ادامه اسفندیار تاجمیری، سرپرست فرمانداری شاهین شهر و میمه اظهار کرد: یکی از مهمترین وظایف آموزش و پرورش، توسعه فرهنگ نماز است و در حال حاضر در ۶۴ مدرسه در شهر شاهین شهر امام جماعت روحانی و در ۹۰ مدرسه امام جماعت طلبه و فرهنگی فعالیت دارند.

وی افزود: طرح پیوند خانه، مدرسه و مسجد در ۱۴ آموزشگاه و مدرسه با استقبال خوب دانش آموان اجرا شده و قرار است تا پایان سال تحصیلی اجلاس نماز شهرستان با رویکرد نماز مدارس برگزار شود.

سرپرست فرمانداری شاهین شهر و میمه اظهار کرد: در حال حاضر در ۴۸ اداره و نهاد اجرایی شهرستان نماز جماعت ظهر روزانه اقامه می شود و ستاد اقامه نماز، نظارت مستمر بر وضعیت نماز خانه های ادارات در شهرستان دارد.

تاجمیری خطاب به شهرداری ها گفت: تعهدات مالی شهرداری های به ستاد اقامه نماز برای برگزای و باشکوه تر شدن برنامه های دینی مذهبی و فرهنگی شهرستان پرداخت شود و از ظرفیت های رسانه ها و فضای مجازی برای ترویج فرهنگ نماز استفاده شود.

وی افزود: ائمه جمعه در شهرهای گز، گرگاب، وزوان و میمه شورای اقامه نماز را تشکیل دهند و برنامه های ستاد اقامه نماز را مدیریت کنند.

کد خبر 402661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.