درآمد شهرداری از محل تفکیک زمین به طور کامل حذف شود

عضو شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: با توجه به آرای دیوان عدالت اداری، انتظار است درآمد شهرداری بوشهر از محل تفکیک زمین به طور کامل حذف شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهرزاد آسایش در جلسه علنی شورای اسلامی شهر بوشهر با اشاره به اینکه درآمد شهرداری از محل تفکیک زمین به دلیل ایجاد فشار مضاعف بر شهروندان باید حذف شود، اظهار کرد: با توجه به فشار مضاعفی که ماده ۱۰۱ در زمینه تفکیک زمین بر شهروندان وارد و در بیشتر موارد عوارض آن بجای مالک اولیه زمین، از خریداران بعدی دریافت می‌شود، شورای شهر مصوبه قبلی‌اش را اصلاح و میزان دریافت شهرداری براساس این لایحه را از هفت به سه درصد کاهش داده‌است.

وی افزود: با این وجود کمیته انطباق فرمانداری، این مصوبه را تایید نکرده و پیشنهاد می‌شود شهرداری در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ این بند را حذف کند.

عضو شورای اسلامی شهر بوشهر تصریح کرد: در دیوان عدالت اداری نیز آرائی در ابطال این لایحه عوارض محلی شهرداری‌ها صادر شده که با چنین شرایطی انتظار است درآمد شهرداری بوشهر از محل تفکیک زمین به طور کامل حذف شود.

وی اضافه کرد: پروژه‌های نیمه تمام زیادی در شهر بوشهر وجود دارد که با توجه به در پیش بودن سال نو و آخر سال انتظار داریم هر چه زودتر به سامان برسند.

کد خبر 402654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.