۹۰ درصد مصوبات شورای شهر تبریز اجرا شده است

رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: نزدیک به ۹۰ درصد از مصوبات شورای شهر در تمام حوزه‌ها با بهترین شکل به مرحله اجرا درآمده است.

علی آجودان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تاکید بر نقش پررنگ نظارت‌های شورای شهر بر ارتقای عملکرد شهرداری تبریز اظهار کرد: تفاهم و تعامل شایسته‌ای میان شورای شهر و شهرداری در تبریز وجود دارد و شاهد انتصاب مدیران توانمند و پاکدست در بدنه شهرداری بوده‌ایم اما این موضوع هیچگاه باعث نشده به این حد کفایت کرده و از نقش نظارتی خود غافل شویم.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین بحث در قانون شوراها نظارت بر عملکرد شهرداری‌هاست، افزود: مصوباتی که در کمیسیون‌ها و صحن علنی شورای شهر به تصویب رسیده و تایید فرمانداری را نیز گرفته است، برای اجرا به شهرداری ابلاغ می‌شود که از آن زمان به بعد کمیسیون تحقیق، نظارت و ارزیابی شورا، وظیفه نظارت و پیگیری این مصوبات را برعهده دارد.

رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه در این کمیسیون صیانت از حقوق شهروندی و شهرداری همپای یکدیگر مورد توجه است، تصریح کرد: گاهی شاهد تضییع حقوق شهرداری با معاملات خارج از عرف هستیم، گاهی نیز افرادی برای شهرداری کار کرده‌اند و پرونده‌هایی از آنان در سال‌های گذشته وجود دارد که همه این موارد توسط اعضای کمیسیون و کمیته هفت نفره متشکل از کارشناسان شهرداری مورد بررسی قرار گرفته و سعی در احقاق حقوق پایمال شده در این زمینه را داریم.

وی با تاکید بر اینکه نزدیک به ۹۰ درصد از مصوبات شورای شهر در تمام حوزه‌ها با بهترین شکل به مرحله اجرا درآمده است، خاطرنشان کرد: در آستانه فصل تدوین بودجه گزارش، در کمیسیون عملکرد مناطق مختلف را درخواست می‌کنیم و معاونان عمرانی و مالی مناطق گزارشی از اقداماتی که برای تحقق اهداف عمرانی و مالی مناطق خود انجام داده و براساس بودجه برای آنان تخصیص یافته را ارائه می‌دهند.

آجودان‌زاده ادامه داد: بر اساس این عملکردها ارائه شده مدیران ارتقای شغلی پیدا می‌کنند و در حالت برعکس نیز اگر کمیسیون از عملکرد مدیری راضی نباشد، رده سازمانی او تنزل پیدا می‌کند.

کد خبر 402649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.