نظارت مستمر سازمان پسماند در سطح شهر

معاون اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از تداوم برخورد عوامل اجرایی این سازمان با متخلفان حوزه پسماند خبر داد.

محمد منوچهری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در راستای استانداردسازی فرآیند مدیریت پسماند و حذف رویه‌های غیراستاندارد و آسیب زا، معاونت اجرایی این سازمان به طور مستمر با نظارت و بازرسی در سطح شهر ضمن شناسایی عوامل موثر در بهبود کیفیت خدمات به شهروندان، اقدامات لازم را نیز در این زمینه انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: نظارت بر عملکرد فعالان حوزه پسماند و شناسایی عوامل غیرمجاز اعم از دوره گردها، خودروهای غیر مجاز و انبارهای غیر قانونی بخش دیگر فعالیت‌های این واحد است که با حضور پررنگ میدانی صورت می‌گیرد تا بتوانیم با ایجاد انضباط و نظم کافی فرآیندهای مدیریت پسماند مانند تفکیک از مبدأ، تحویل پسماند خشک به خودروهای مجاز و ایستگاه‌های بازیافت را تسهیل کنیم.

منوچهری با اشاره به نتیجه فعالیت‌های ماه اخیر در واحد اجرایی، گفت: در آذرماه سال جاری ۱۲۰ پیام با موضوع مسائل مربوط به مدیریت پسماند، تفکیک از مبدأ، فعالیت ایستگاه‌های بازیافت و ... از جانب شهروندان در سامانه ۱۳۷ ثبت شده که این واحد پس از بررسی علل و موضوعات شکایت شهروندان با مراجعه حضوری در محل، نسبت به رفع مشکل و جلب رضایت شهروند اقدام کرده است که در این بین انتقاد نسبت به وضعیت بارگیری پسماند خشک و توزیع هدایا در ایستگاه‌های بازیافت بیش از سایر موارد مطرح شده و در ادامه مورد پیگیری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه میزان هشت هزار کیلوگرم بار غیر مجاز در یک ماهه اخیر توقیف شده و عوامل این اقدام نیز برای توقف فعالیت خود به مراجع قانونی تعهد داده اند، تصریح کرد: افزون بر این ۱۴ خودروی غیرمجاز توقیف، هفت پرونده نیز در حال بررسی و ۹ مورد اخطار و پلمب انبار نیز در راستای حذف فعالیت‌های غیر مجاز اجرای فرآیند استاندارد صورت گرفته است.

معاون اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تاکید کرد: عوامل غیرمجاز و فعالان حوزه پسماند می‌توانند با مراجعه به شرکت‌های پیمانکار در این حوزه، فعالیت خود را ساماندهی کرده و به صورت قانونی با آنها همکاری کنند تا ضمن جلوگیری از مسائلی مانند انبار کردن و بازیافت غیر مجاز، به حفظ محیط زیست، سلامت، بهداشت و امنیت شهری نیز کمک کرده باشند.

کد خبر 402646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.