آغاز به کار پلیس دوچرخه سوار در جاده سلامت ناژوان

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: پلیس دوچرخه سوار در جاده سلامت ناژوان آغاز به کار کرد.

سید رسول هاشمیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با هماهنگی و دستور فرمانده انتظامی شهر اصفهان و با توجه به ممنوعیت تردد وسایل نقلیه در جاده های سلامت و لزوم ایجاد امنیت و نظم در این محور  پلیس دوچرخه سوار در جاده سلامت ناژوان آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: این طرح از مصوبات نشست هم اندیشی فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان و مسئولان کلانتری های مرتبط با ناژوان بود که با همت آنها به بهترین نحو در حال اجراست.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان افزود: این طرح در روزهای جمعه و با هدف ارتقای امنیت جاده سلامت و اعتلای فرهنگ دوچرخه سواری در بین شهروندان اجرا می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد: این اقدام پلیس ضمن الگو بودن برای مردم در استفاده از دوچرخه و کاهش آلودگی هوا، با جلوگیری از تردد موتورسواران به نظم و امنیت استفاده کنندگان در جاده سلامت کمک کند.

وی ادامه داد: در تمام دنیا فرهنگ دوچرخه‌سواری شهری، یک ابزار قدرتمند برای ساخت شهرهای سالم و عدالت‌محور است، فرهنگی که علاوه بر برطرف کردن معضل بزرگ آلودگی و ترافیک، می‌تواند روحیه شادی و تفریح و ورزش را در شهر تقویت کند.

هاشمیان با اشاره به به سابقه استفاده از دوچرخه در انجام مأموریت‌های پلیس در کشورهای توسعه یافته و شهرهای دیگر ایران گفت: در اروپا کشورهایی مثل آلمان و انگلیس پیشتاز راه اندازی طرح پلیس دوچرخه سوار بوده اند و در ایران نیز شهرهای مشهد، ‌قزوین و تهران در حال استفاده از این طرح هستند.

وی افزود: تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد نیز در این‌باره نقش بی‌بدیلی دارند و باید با همیاری و همکاری ارگاهای دولتی و اجرایی شهری به ارتقای فرهنگ استفاده از دوچرخه کمک کنند.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان با اشاره به مقدمات اجرایی احداث جاده سوم سلامت ناژوان گفت: به موتورسواران توصیه می شود برای حفظ امنیت خود و سایر شهروندان از ورود و تردد در جاده های سلامت که مسیر عبور پیاده رو و مسیر دوچرخه سواری است خودداری کنند،  همچنین از دوچرخه سواران در جاده سلامت نیز خواستاریم تا با تردد از مسیر مخصوص خود و با استفاده از وسایل ایمنی مثل کلاه  به حفظ آرامش سایر شهروندان در جاده سلامت کمک کند.

کد خبر 402645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.