پیشگیری، اولویت فعالیت بهزیستی است

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: پیشگیری همواره ارجح و اولویت ما در تمامی فعالیت هاست؛ اما کسب جایگاه و ارزش و اعتبار با بخشنامه و دستورالعمل محقق نمی‌شود، بلکه تاثیرگذاری کیفی و کمی قابل احصا در فعالیت های بهزیستی، خودبخود جایگاه و رتبه برتر را برای یک بخش به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی سازمان بهزیستی در اینستاگرام با انتشار یک پست نوشت:

"دکتر «وحید قبادی‌دانا» رییس سازمان بهزیستی کشور در همایش معاونین پیشگیری با اشاره به اهمیت تاثیر گذاری فعالیت حوزه ها در عملکرد سازمانی،کسب جایگاه و به دنبال آن جذب بودجه،گفت:

پیشگیری همواره ارجح و اولویت ما در تمامی فعالیت هاست؛ اما کسب جایگاه و ارزش و اعتبار با بخشنامه و دستورالعمل محقق نمی شود، بلکه تاثیر گذاری کیفی و کمی قابل احصا در فعالیت های بهزیستی،خود به خود جایگاه و رتبه برتر را برای یک بخش به دنبال خواهد داشت.

موضوع بررسی و «پیشگیری از آسیب های نوپدید »را از موارد ویژه ای دانست که با توجه به فرا گیر شدن آن در جامعه، لازم است در دستور کار معاونت پیشگیری قرار گیرد.

مهدهای کودک یک فیلد بسیار مناسب برای آموزش های پیشگیرانه در زندگی است که نباید مغفول بماند.

شکل گیری مراکز مثبت زندگی بر اساس توزیع جغرافیایی جمعیت هدف.

تغییر واحد اجتماعی از فرد به خانواده در این مراکز باعث می شود که مجموعه پرونده های ما در حوزه های پیشگیری،توانبخشی و اجتماعی در حوزه پرونده های خانوار تجمیع شود و این کمک خوبی است که تقویت بنیان خانواده و پیشگیری از طلاق با شناسایی زوج هایی با ریسک بالای طلاق(درگیر اعتیاد، بیکاری و... ) در زمان طلایی آن انجام گیرد."

کد خبر 402635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.