شهروندان قبل از خرید زمین از شهرداری استعلام بگیرند

مدیر منطقه سه شهرداری شیراز گفت: اراضی واقع شده در حریم شهرها، فاقد کاربری هستند و امکان صدور مجوز ساخت و ساز برای آن‌ها وجود ندارد، بنابراین مردم قبل از خرید پلاک برای احداث بنا، حتما از شهرداری استعلام بگیرند.

به گزارش ایمنا، مسعود طهماسبی اظهار کرد: کاربرد واژه روستا برای این منطقه اشتباه بوده و بار قانونی دارد چراکه آب‌زنگی یک سکونتگاه غیررسمی در حریم شهر شیراز است که در سال‌های گذشته، افرادی در آن تصرفاتی داشته‌اند. منطقه آب‌زنگی در یک کیلومتری شمال تنگه الله اکبر شیراز واقع شده و حدود ۱۵۰ خانوار در آن سکونت دارند.

طهماسبی با اشاره به بازدید روزانه شهرداری منطقه سه از آب‌زنگی، تصریح کرد: آب‌زنگی در حریم شهر واقع شده است و شهرداری از ساخت و ساز در حریم شهر جلوگیری می‌کند ضمن اینکه در یک ماه گذشته در سه مرحله با دستور مقام قضایی و با حضور نیروی انتظامی، اقدام به رفع تصرف و تخریب سازه‌های غیرقانونی در این منطقه کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه وظایف و خدمت‌رسانی شهرداری تنها در محدوده شهر بوده و آب‌زنگی در حریم شهر قرار دارد، تصریح کرد: اگرچه شهرداری مسئولیتی در قبال آب‌زنگی ندارد، اما اگر زمینی در محدوده طرح پارک کوهستانی واقع شده باشد، اقدام به تملک آن می‌کنیم.

کد خبر 402634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.