نیاز ۳۰۰ هزار سالمند اصفهانی با مراکز خدماتی موجود همخوانی ندارد

عضو هیات رئیسه شورای شهر اصفهان گفت: آمار سالمندان با مراکز خدماتی موجود اصلا همخوانی نداشته و اولویت دولتمردان باید فکر اساسی برای این موضوع باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصغر برشان در برنامه زنده تلویزیونی اینجا اصفهان گفت: بازنشستگان سه دسته هستند؛ تامین اجتماعی، کشوری و لشکری که ۱۱۹ هزار بازنشسته زیر مجموعه تامین اجتماعی، ۵۵ هزار نفر زیر مجموعه کشوری و ۱۲۶ هزار نفر نیز بازنشسته لشکری هستند. 

وی با اشاره به اینکه در شهر اصفهان ۳۰۰ هزار سالمند زندگی می‌کنند که باید پاسخگوی رفع نیاز آنان باشیم، افزود: هم‌اکنون هزار نفر سالمند در هشت مرکز سازمان بهزیستی وجود دارد که فقط دو مرکز از این تعداد، مراکز نگه داری از سالمندان در اصفهان هستند.

عضو هیات رئیسه شورای شهر اصفهان با بیان اینکه رشد جمعیت سالمندان در اصفهان از میانگین کشوری بالاتر است، تصریح کرد: آمار سالمندان با مراکز خدماتی موجود اصلا همخوانی نداشته و اولویت دولتمردان باید فکر اساسی برای این موضوع باشد.

وی اضافه کرد: سازمان بهزیستی کشور باید با همکاری سرمایه‌گذاران مراکزی را همانند یک خانه و آپارتمان یا اقامتگاه تجهیز کند که در آنها مراکز درمانی و ورزشی وجود داشته باشد.

برشان با اشاره به اینکه افرادی که در شرکت‌های خدمات‌رسان به سالمندان حضور دارند آموزش دیده نیستند، ادامه داد: بهزیستی باید آن دسته افرادی که در کلانشهرهایی مثل اصفهان نیاز به مسکن دارند را شناسایی و آنها را با افراد سالمند دارای مسکن آشنا کند تا یک همزیستی مسالمت آمیز زیر نظر بهزیستی آغاز شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر بهزیستی سرمایه‌گذاری در بخص سالمندان کرد باید شهرداری مساعدت هایی را داشته باشد، خاطرنشان کرد: تخصیص کارت منزلت از فعالیت‌های مهم در شهر است که بازنشستگان با استفاده از آن می‌توانند از تخفیف در مواردی مانند استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی یا بازدید آثار میراثی فرهنگی بهره‌مند شوند. 

کد خبر 402632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.