ساماندهی دستفروشان با اولویت هسته مرکزی شهر زاهدان

سرپرست مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری زاهدان گفت: موضوع ساماندهی دستفروشان با اولویت هسته ی مرکزی شهر با جدیت در دستور کار قرار دارد و تا کنون طبق قوانین موجود با انجام اقدامات بازدارنده سعی شده تا مشکلات مربوطه به کمترین میزان ممکن برسد.

به گزارش ایمنا، همت محمدزهی اظهار کرد: مکان‌یابی و ایجاد محلی مناسب برای فعالیت دستفروشان به عنوان یکی از مهمترین اقدامات در دست اجرا است که در این راستا با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته زمین متعلق به اداره پست واقع در خیابان دکتر شریعتی از طریق یکی از شرکت‌های پیمانکار طرف قرارداد شهرداری برای ساماندهی دستفروشان هسته مرکزی شهر اختصاص یافته است.

وی با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته در این زمینه گفت: در هفته گذشته موضوع آماده سازی محوطه این زمین با جدیت پیگیری شد که خوشبختانه در این خصوص با همکاری مدیریت منطقه دو، دیوارهای این محل ترمیم و موضوع رنگ آمیزی و زیباسازی آن در حال انجام است.

سرپرست مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری زاهدان با اشاره به دیگر برنامه‌های انجام شده، گفت: بررسی فرآیند آسیب دیدگان اجتماعی نیز به عنوان یکی از موضوعات مهم از طریق برگزاری نشست‌های متعدد با مدیران مناطق پنجگانه به صورت منظم ادامه دارد که در این راستا پیگیری موضوع درخواست تامین اعتبار جهت احداث گرمخانه واقع در خیابان مجدیه، جمع آوری روزانه معتادین متجاهر از سطح شهر و تحویل ۵۲ نفر از آنها به مرکز درمان اجباری ماده ۱۶(تل سیاه)، جمع آوری مرغ فروشان محلی از سطح معابر خیابان کشاورز و ساماندهی آنها در بازارچه محلی عرضه ی مرغ، پیگیری امور رفع سد معبر، اجرای طرح ساماندهی بازارچه سرپوشیده خیابان امیرالمومنین(ع)، تذکرات کتبی به دستفروشان و مغازه داران این محدوده و چند خیابان دیگر جهت رعایت قوانین و مقررات، گشت زنی مستمر و نظارت بر جلوگیری از فروش کپسول گاز توسط دکه داران نقاط مختلف و...  از جمله این اقدامات است.

وی اظهار امیدواری کرد: با همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط در آینده شاهد کاهش مشکلات و مسائل مربوط به سد معبر و سایر تخلفات شهری خواهیم بود.

کد خبر 402624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.