زنان جای هیچ مردی را تنگ نمی‌کنند

عضو شورای شهر کرج گفت: باور کنیم که حضور زنان در فضای کار و خدمت جای هیچ مردی را تنگ نمی کند

به گزارش خبرنگار ایمنا، سارا دشت‌گرد در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به دو کارت زردی که مجلس به وزیر علوم داد، اظهار کرد: مجلس از توضیحات وزیر علوم درباره به‌کارگیری زنان در جایگاه هیات علمی با ۷۷ رای موافق، ۸۲ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۱۹۶ نماینده حاضر قانع نشد.

وی افزود: بارها تأکید کرده ام که در مقام یک زن پیگیر حقوق بانوانی هستم که زحمت کار و خدمت و حضور در عرصه سازندگی را با همه مشکلات و مشقتهای مسئولیت های خانوادگی به دوش می کشند. 

عضو شورای شهر کرج تصریح کرد: امروز که خبر مطالبه گوشه ای از حقوق بر زمین مانده بانوان در جریان توضیحات وزیر علوم مخابره شد، علیرغم دیر بودن رخداد، آن را خبری خوب قلمداد می کنم.

وی ادامه داد: باور کنیم که حضور زنان در فضای کار و خدمت جای هیچ مردی را تنگ نمی کند و عرصه معیشت را محدود نخواهد کرد، بلکه این حضور ارزشمند به محرک یک رقابت سازنده در توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور بدل خواهد شد.

گفتنی است روز گذشته پروانه سلحشوری، نماینده مردم تهران و حسین مقصودی نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی از پاسخ‌های منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره "علت تبعیض در جذب فارغ‌التحصیلان زن به عنوان هیئت علمی در دانشگاه‌ها" و نیز "علت انتصاب رئیس و معاونین مرد برای دانشگاه‌های دخترانه" قانع نشدند.

کد خبر 402620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.