آسیا میزبان بهترین بازارهای شب دنیا + عکس

بازارهای شب مکان‌های جذابی برای فروش محصولات است که پس از غروب آفتاب دائر می‌شود تا مشتریان و فروشندگان از هوای خنک بهره‌مند شوند و خستگی روز خود را در هیاهوی بازار و غذاهای رنگارنگ آن از تن به در کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بازارهای شب برای سالیان سال نقش مهمی در فرهنگ آسیایی ایفا کرده‌ است و در سراسر دنیا نیز شهرت دارد. عملکرد این بازارها با هم متفاوت است؛ برخی بازارهای شب در تمام طول سال دائر است، بعضی تنها در روزهای آخر هفته فعالیت دارد و گروهی نیز که بازار فصلی نامیده می‌شود، در فصول مختلفی از سال به فروش محصولات خود می‌پردازد.

تنها وجه مشترک بین همه این بازارها این است که همگی در شب‌هنگام و پس از غروب آفتاب به روی عموم مردم باز می‌شود. بازارهای شب در فضاهای سرباز بساط خود را پهن می‌کند و مشتریان و فروشندگان را از دمای خنکی که حاصل غروب آفتاب است، بهره‌مند می‌کند. در این مکان‌ها معمولا مواد غذایی، میوه، لباس، سبزی، وسایل تزئینی و پارچه بیش از هر محصول دیگر موجود است. در ادامه بعضی از بهترین بازارهای شب دنیا معرفی می‌شود.

Train Night Market Ratchada، بانکوک

بازار Train Night Market Ratchada که در میان مردم به Talad Nud Rod نیز معروف است، یک بازار شب نسبتا جدید است که در بانکوک، پایتخت کشور تایلند است. این بازار که در سطح جهانی شهرت دارد از چهار منطقه تشکیل شده است؛ در یک منطقه از بازار کافه‌های فراوان روزانه میزبان هزاران مشتری است.

بخشی از بازار به فروش محصولات مختلف اختصاص داده شده است و بازدیدکنندگان می‌توانند در یک منطقه خاص از بازار به انجام فعالیت‌های مورد علاقه خود بپردازند. قسمتی از بازار شب بانکوک نیز مخصوص فروش محصولات غذایی است.

بازار Train Night Market Ratchada اغلب در فصل تابستان و در روزهای آخر هفته پس از غروب آفتاب دائر می‌شود. دکه‌های فروش مواد غذایی محبوب‌ترین بخش بازار است که در آن خوراکی‌های لذیذ تایلندی و کشورهای دیگر به فروش می‌رسد.

بازار شب Temple Street، هنگ کنگ

فروشندگان در بازار شب Temple Street، واقع در هنگ کنگ چین، فعالیت خود را شب‌هنگام و پس از تاریکی کامل هوا آغاز می‌کنند. در این بازار دکه‌هایی برای فروش مواد غذایی مختلف نظیر رشته فرنگی، برنج محلی چینی و غذاهای دریایی به وفور یافت می‌شود.

مردم چین و گردشگران بسیاری از سراسر دنیا برای خرید مواد غذایی لذیذ از این دکه‌ها صف‌هایی طولانی تشکیل می‌دهند و تعداد زیادی فالگیر نیز اغلب در گوشه و کنار بساط خود را برای جذب مشتری پهن می‌کنند.

بازار شب Ningxia، تایپه

تایپه، پایتخت کشور تایوان، در سراسر دنیا به داشتن بازارهای شب جذاب معروف است که از میان همه این مکان‌ها بازار شب Ningxia از بیشترین محبوبیت در میان مردم این شهر و کشور برخوردار است.

مردم محلی و گردشگران با رفتن به این بازار بدون شک از بخش فروش مواد غذایی دیدن می‌کنند و از بین گزینه‌های بسیار زیادی از خوراکی‌های لذیذ نظیر ماهی‌های مرکب، کوفته ماهی، کله گنجشکی، توفو و املت صدف غذای مورد علاقه خود را انتخاب می‌کنند. بازدیدکنندگان می‌توانند به صورت ایستاده غذای خود را از دکه‌های سرباز تهیه کنند یا در رستوران‌های کوچک تعبیه شده در هر دکه بنشینند تا پیشخدمت‌ها از آن‌ها پذیرایی کنند.

در این مکان مردم غذا را معمولا با چاپ استیک، میله های کوتاهی که در خاور دور به جای قاشق و چنگال برای خوردن غذا به کار برده می‌شود، میل می‌کنند. در بازار شب Ningxia دکه‌های زیادی نیز به فروش اسباب بازی برای کودکان، وسایل تزئینی و البسه اختصاص داده شده است.

بازار شب Donghuamen، پکن

بازار شب Donghuamen، واقع در پایتخت چین، یکی از مختص‌ترین بازارهای شب جهان است که به‌خاطر عرضه غذاهای پخته شده از هزارپایان، کرم‌های ابریشم، جیرجیرک‌های سرخ‌شده، سوسمارها، جگر و عقرب در میان مردم چین و گردشگران دوستدار این نوع غذاها از محبوبیت بالایی برخوردار است.

این افراد با آمدن به این بازار با خوراکی‌های متنوعی مواجه می‌شوند و می‌توانند از خوردن غذاهای مورد علاقشون مانند خوراک‌های پخته شده از ستاره دریایی، انواع مارها، دل مرغ، انواع شیرینی‌ها و سوپ‌ها لذت ببرند.

فروشندگان در تمام غرفه‌ها از زبان انگلیسی و ماندارین برای ارائه اطلاعات مورد نیاز در خصوص خوراکی‌ها استفاده می‌کنند چرا که بازار شب Donghuamen میزبان افراد بسیاری از سراسر دنیا است.  

کد خبر 402595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.