ذرت‌های آلوده تعیین تکلیف شد

تعیین تکلیف ذرت‌های آلوده، راز کشف سه جسد در بانک نسیم مهر، زمان واریز یارانه معیشتی در دی ماه و ماجرای ردپالی پزشک جراح در مافیای زباله را در بسته خبری جامعه امروز ایمنا بخوانید.

به گزارش ایمنا، طبق اعلام سازمان اموال تملیکی طی تصمیمات اخذ شده در رابطه با تعیین تکلیف ذرت‌های آلوده، این ذرت‌ها تحت شرایطی به کشورهای غیرهمسایه فروخته می‌شود تا امکان برگشت این محموله به ایران کاملا منتفی باشد.

عضو هیات مدیره و معاون بهره برداری و فروش سازمان اموال تملیکی درباره آخرین وضعیت تعیین تکلیف ذرت‌های آلوده اظهار کرد: طبق آخرین جلسه‌ای که در این رابطه حدود یک ماه پیش در دفتر مبارزه با مفاسد اقتصادی در ریاست جمهوری برگزار شد، تصمیماتی در دستور کار قرار گرفت که براساس آن تعیین تکلیف ذرت‌های موجود مشخص شود.

این مقام مسئول گفت: سم موجود در ذرت‌های آلوده آفلاتوکسین است که معیار سنجش(ppb) آن برای استاندارد در ایران بین پنج تا هفت و حداکثر ۱۰ است، اما کشورهای دیگری هستند که معیار شاخص مصرف آنها بالاتر از این رقم و تا ۳۰۰ (ppb) است، به عنوان مثال در فیلیپین این شاخص برای پروش ماهی و یا خوک گوشتی تا ۳۰۰ است. براین اساس مطابق تصمیمات متخذه مقرر شد که این ذرت‌ها به شرطی فروخته شود که حتما درصد بالای معیار ppb در کشور مقصد تایید و مورد پذیرش قطعی قرار گیرد.

یارانه معیشتی ۱۰ دی واریز می شود

طبق اعلام قبلی سازمان برنامه و بودجه کشور یارانه معیشتی ۶۰ میلیون نفر از ایرانیان در ۱۰ دی به حساب سرپرستان خانوارها واریز می‌شود.

با اصلاح قیمت بنزین و افزایش نرخ آن از هزار به ۱۵۰۰ تومان سهمیه‌ای و ۳۰۰۰ تومان آزاد، منابعی ایجاد می‌شود که طبق اعلام دولت هر ماه در قالب کمک حمایتی به حساب خانوارهای مشمول واریز می‌شود.

طبق پیش بینی‌های صورت گرفته از آبان امسال تا آبان سال آینده حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد ناشی از افزایش قیمت بنزین باشد که در هر ماه حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود، این رقم بین حدود ۶۰ میلیون خانوار توزیع خواهد شد این در حالی است که بعد از افزایش قیمت بنزین در سه روز متفاوت از آخرین روزهای آبان تا دوم آذر، دور اول کمک‌های معیشتی واریز شد.

این درحالی است که نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه قرار است دهم هر ماه کمک معیشتی پرداخت شود و این اعلام در مواردی این انتظار را ایجاد کرده که برای آذر نیز پرداختی انجام شده و فرداشب (دهم آذر) حساب خانوارها شارژ شود.

بر این اساس برای کمک‌های معیشتی نیزکه به حساب سرپرستان خانوار در یارانه نقدی واریز می‌شود برای خانوارهای تک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان پرداختی انجام خواهد شد.

ردپای یک پزشک جراح در مافیای زباله بیرجند

مسئول پایش حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی مدعی شد که مافیای زباله در بیرجند ، دکتر و متخصص جراحی است که صاحب بزرگترین مرکز غیر مجاز خرید و فروش ضایعات هستند.

نخعی نژاد مسئول پایش حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: در هر ماه ۳ میلیارد تومان حداقل گردش مالی زباله گردی در بیرجند است .

او با اشاره به اینکه این پول متعلق به شهرداری و شهروندان است افزود: این هزینه باید خرج توسعه، زیبا سازی و پیشرفت شهر شود.

نخعی نژادبا اشاره به اینکه متاسفانه پول به دست آمده از زباله گردی به جیب مافیای زباله گردی می رود گفت: مافیاها زباله گردان خیابانی نیستند.

مسئول پایش حفاظت محیط زیست استان اظهار کرد: مافیای زباله در بیرجند ، دکتر و متخصص جراحی است که صاحب بزرگترین مرکز غیر مجاز خرید و فروش ضایعات هستند.

او با بیان اینکه قربانیان زباله گردی، شهروندان و زباله گردها هستند افزود: برای ساماندهی این فعالیت ها در شهر شرکتی در استان شروع به جمع آوری زباله کرده است.

نخعی نژاد با اشاره به اینکه این شرکت حدود ۷ خودرو سرپوشیده دارد و از درب منزل زباله رو تحویل می‌گیرد. ادامه داد: مردم با شماره گیری ۳۱۰۳۱ می توانند از این شرکت برای تحویل زباله خود تماس بگیرند.

راز ۳ جسد سوخته بانک ملی نسیم‌شهر در هاله ای از ابهام

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران درباره کشف سه جسد در یکی از شعب بانک ملی در نسیم‌شهر توضیحاتی را ارائه کرد.

سرهنگ مهدی سرپناه گفت: جسد نیمه سوخته سه مرد در یکی از شعب بانک ملی در نسیم‌شهر شهرستان بهارستان پیدا شده است.

وی ادامه داد: در زمان اغتشاشات آبان‌ماه این شعبه بانک ملی توسط اغتشاشاگران دچار حریق شده بود و حریق به اندازه ای وسیع بود که موجب تخریب کامل بانک می‌شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران ادامه داد: بعد از یک ماه مسئولان بانک تصمیم می‌گیرند، خاکبرداری و ساختمانی جدید بنا کنند و در حین خاکبرداری متوجه سه جسد می‌شوند، با حضور ماموران نیروی انتظامی اجساد برای تشخیص هویت در اختیار پزشکی قانونی قرار گرفته است.

سرهنگ سرپناه خاطرنشان کرد: هویت این سه جسد مشخص نیست و ما حتی نمی‌دانیم که آنها جزو اغتشاشاگران بوده‌اند یا خیر؟

مرگ وحشتناک ۲ خارجی در یزد

رئیس مرکز فوریت های پزشکی یزد از فوت دو سرنشین در حادثه واژگونی خودرو در استان یزد خبر داد.

احمد دهقان با اشاره به اینکه بیشترین حوادث رانندگی که منجر به فوت می شود واژگونی خودرو است اظهار کرد: در اثر واژگونی یک دستگاه خودرو سواری در جاده مهریز به دهستان تنگچنار، ۲ شهروند خارجی کشته و هشت نفر زخمی و به بیمارستان منطقه اعزم شدند.

وی بدون اشاره به ملیت این افراد و فوتی‌های ناشی از حادثه ادامه داد: این حادثه بامداد امروز در حوالی روستای «باغ دهوک» در ابتدای مسیر شهر مهریز به دهستان تنگچنار رخ داده است.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی یزد با بیان اینکه کارشناس پلیس راه علت حادثه را بی‌احتیاطی راننده و تخطی از سرعت مطمئنه اعلام و اضافه کرد: ظرفیت این خودرو پنج نفر اعلام شد در حالیکه سرنشینان آن ۱۰ نفر بودند

کد خبر 402554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.