ثبت رکورد ۱۰۰ درصدی بورس امروز ۲ دی ماه

شاخص کل بورس تهران در نخستین ساعات معاملات امروز با رشد ۶۴۰۰ واحدی به بیش از ۳۶۳ هزار رسید و رکورد رشد ۱۰۰ درصدی از ابتدای سال را به ثبت رساند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، با ثبت این رکورد تازه ، سال ۹۸ نیز در فهرست  سال‌هایی قرار  گرفت که در آن حداقل یک بار شاخص سهام دو برابر شده  است. ورود پول‌های تازه به بازار سرمایه و نوسان دلار در روزهای اخیر از دلایل اصلی شکل‌گیری موج تقاضا و ثبت بازدهی بالا اعلام شده است. نگاهی به معاملات ماه گذشته نشان می دهد، شاخص سهام در آخرین ماه پاییز با تنها یک روز معاملاتی منفی، رشدی معادل ۱۶ درصد را به ثبت رساند که بیشترین رشد ماهانه این نماگر از مهر ۹۷ به‌شمار می‌رود. همچنین در آذر تقریبا هیچ صنعتی شاهد افت میانگین قیمت سهام زیرمجموعه‌های خود نبود و تمام گروه‌های بورسی سبزپوش شدند. این در حالی است که بازارهای رقیب در مدت مشابه  بدون بازدهی قابل توجهی باقی ماندند.

در پایان معاملات امروز شاخص بورس تهران با افزایش ۲۶۴۴ واحدی عدد ۳۵۹ هزار و ۳۶۵ واحد را نمایش داد.

شاخص هم وزن نیز به رقم ۱۱۲ هزار و ۶۰۵ واحد رسید. شاخص بازار اول به کانال ۲۵۷ هزار واحدی وارد شد و شاخص بازار دوم نیز عدد ۷۴۷ هزار واحد را نمایش داد. امروز آیفکس نیز ۴۶۱۴ واحد را ثبت کرد.

امروز با دست به دست شدن شش میلیارد و ۳۵۰ میلیون سهم و اوراق بهادار طی ۷۳۲ هزار نوبت داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از ۳۳۱۷ میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نمادهای "فارس"، "کگل" و "کچاد" به ترتیب با ۹۰۹، ۳۵۲ و ۳۱۶ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل نمادهای "اخابر"، "همراه" و "فخاس" به ترتیب با ۱۶۴، ۹۵ و ۵۲ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند. همچنین امروز "وبملت"، "وتجارت" و "ونوین" پربیننده ‌ترین نمادهای بورسی بودند. از سوی دیگر در پایان داد و ستد امروز بورس تهران، خودرو برترین گروه صنعت بود و صنایع شیمیایی و فلزات اساسی به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

کد خبر 402550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.