"تولد یک نقال" برای اولین بار در کشور به روی صحنه می رود

تئاتر "تولد یک نقال" اثر داریو فو برای اولین بار در کشور در اصفهان در سالن شماره ۴ اصفهان سیتی سنتر روی صحنه می رود.

به گزارش ایمنا، کارگردان این تئاتر گفت: "تولد یک نقال" اثر داریو فو برای اولین بار در کشور در اصفهان از یکم تا ۱۵ دی ماه از ساعت ۱۸ در سالن شماره ۴ اصفهان سیتی سنتر روی صحنه می رود.

رادمهر کشانی با بیان اینکه این تئاتر با حضور یک بازیگر اجرا می شود، اظهار داشت: این تئاتر با همکاری دفتر تخصصی تئاتر  و تالار هنر وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و با اجرای خودم به روی صحنه می رود.

وی ادامه داد: تولد یک نقال، زندگی مردی را روایت می کند که دارایی و خانواده اش را از دست داده، اکنون دوره گرد است و داستان زندگی اش را برای عبرت دیگران نقالی می کند.

بازیگر تئاتر تولد یک نقال با بیان اینکه این تئاتر در قالب فضای تکنیکی اجرا می شود، افزود: تولد یک نقال چالش و رویکری جدید  در زمینه بازیگری تئاتر همراه با بسته فرهنگی به مخاطب ارائه می دهد.

کشانی با بیان اینکه برای اولین بار در دنیای بازیگری تئاتر چند آیتم همزمان با هم روی  صحنه می رود تصریح کرد: تئاتر گریم سنگین ندارد چون گریم سنگین نیاز به تمرکز دارد و برای سینما استفاده می شود اما در این تئاتر بازیگر با گریم سنگین به روی صحنه می رود و باید این گریم سنگین را تا پایان اجرا حفظ کند.

وی همچنین گفت: بازیگر باید در این تئاتر مونولوگ اجرا کرده و خودش عروسک گردانی و صدا پیشگی کند، در تولد یک نقال صحنه ها عوض می شود و بازیگر باید به همراه نورپردازی در این صحنه ها ایفای نقش کند.

طراح و کارگردان و بازیگر تئاتر تولد یک نقال با بیان اینکه از تولید تا اجرای این تئاتر یکسال طول کشیده است، خاطرنشان کرد: تولد یک نقال تفاوت بین طنز و کمدی را در روندی داستانی به مخاطب ارائه می دهد و مخاطب شاهد سه ژانر حماسی، دنیای تراژیک و طنز در یک تئاتر است.

گفتنی است؛ علاقه مندان برای تهیه بلیط تئاتر "تولد یک نقال" می توانند به سایت gisheh۸.com مراجعه کنند.

کد خبر 402549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.