‍‍‍ دستگیری ۴۲۴ اراذل و اوباش در تهران

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: ۴٢۴ نفر از اراذل و اوباش نوپا، حاملان سلاح غیرمجاز و توزیع کنندگان مواد مخدر در قالب سومین مرحله اجرای طرح "اقتدار" دستگیر شدند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نیروی انتظامی، سردار حسین رحیمی در حاشیه برگزاری این طرح در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این طرح با هدف افزایش رضایتمندی شهروندان در تهران با همکاری پلیس امنیت اجرا شد.

وی ادامه داد: شرارت، قدرت نمایی، فروش مواد و مشروبات الکلی و تهدید در فضای مجازی از جمله جرایم افراد دستگیر شده است که در این ارتباط برای ١٢٩ نفر پرونده اقدامات شرورانه و برای ٣۶ نفر پرونده مربوط به فروش و حمل سلاح تشکیل شده است.

رحیمی با بیان اینکه در این مرحله از طرح ٣١۶ نقطه از جمله محله های خاک سفید، فلاح، یافت آباد و عبدل آباد و پارک ها و تفرج گاه و باشگاه بدنسازی پاکسازی شد اظهار داشت: ١٧٨ قهوه خانه و سفره خانه که پاتوق این اراذل بود بازدید و ۵٣ مورد از آنها پلمب شد ضمن اینکه ۵۱ باشگاه بدنسازی بازرسی و دستور پلمپ بسیاری از آنها صادر و همچنین ٨٧ پارک و تفرجگاه بازرسی و پاکسازی شد.

وی افزود: در مجموع ۵١ قبضه سلاح جنگی، ٧٢ سلاح سرد، ١١ هزار فشنگ جنگی و مهمات که بیشتر برای عربده کشی و ایجاد رعب و وحشت استفاده می‌شد از این اراذل کشف و بیش از ٣۶ هزار قرص و انواع پودر بدنسازی نیز کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه در این طرح یک باند چهار نفره که عامل تخریب اموال خصوصی و عمومی در محله خاک سفید و فروشگاه جانبو در تهران پارس بودند دستگیر شدند اظهار داشت: همچنین عاملین تخریب پمپ بنزین شهید محلاتی که در قالب یک گروه هفت نفره اقدام به تخریب کرده بودند نیز دستگیر شدند.

رحیمی در ادامه گفت: عاملین ایجاد رعب و وحشت در محله ١٣ آبان که یک گروه چهار نفره بودند دستگیر و همچنین عاملین محله گلحصار که در قالب یک گروه هفت نفره اقدام به شرارت و شرب خمر و شرارت کرده بودند نیز دستگیر شدند.

وی افزود: پلیس با اقتدار با این اشخاص برخورد می کند و اراذل و اوباش سطح‌دار تهران مکلفند خود را به پلیس امنیت و کلانتری های محل اقامت خود معرفی کنند.

رحیمی با بیان اینکه ٧٠ نفر از این اراذل بین یک تا نه بار سابقه دستگیری و زندان دارند ادامه داد: همچنین یک باند ١١ نفره حمل و خرید و فروش سلاح نیز در این طرح منهدم شدند.

وی افزود: طرح‌های پلیس برای کسانی که برای نوامیس مردم مزاحمت ایجاد می‌کنند با قدرت در حال اجرا است و اولویت کار پلیس برخورد با کسانی است که نظم و انضباط شهر و امنیت شهروندان را به خطر می اندازند.

رحیمی در پایان گفت: تخریب اموال عمومی و ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم خط قرمز پلیس است.

کد خبر 402540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.