دلیل اعزام نشدن تیم ملی شطرنج به مسکو مشخص شد

دبیر فدراسیون شطرنج گفت: اعزام نشدن تیم ملی شطرنج به مسابقات سریع مسکو ربطی به رویارویی ناخواسته مقصودلو و طباطبایی با حریف اسرائیلی ندارد.

افشین تهرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در خصوص شایعاتی مبنی بر جلوگیری اعزام تیم ملی شطرنج به مسابقات جهانی سریع شطرنج مسکو به دلیل رویارویی ناخواسته پرهام مقصودلو و محمدامین طباطبایی با حریفان اسرائیلی، اظهار کرد: این تصمیم از قبل گرفته شده است. هر اعزام فدراسیون نیاز به مجوز شورای برون مرزی دارد که برای اعزام به مسابقات جهانی شطرنج مسکو صادر نشده است.

وی ادامه داد: مجوز شورا ملاک اعزام تیم ملی به هر سطح از مسابقات برون مرزی است. گاهی مسابقات اوپن در کشوری برگزار می شود و بازیکن خودش برای شرکت در مسابقات اقدام می کند و ربطی به فدراسیون ندارد. برای اعزام از سوی فدراسیون نیاز به سرپرست، مربی و کادر فنی است.

تهرانی با اشاره به سیاست راهبردی شورای برون مرزی، تصریح کرد: دلیلی وجود ندارد که شورای برون مرزی با تمام اعزام های درخواستی فدراسیون ها موافقت کند. شرایط اقتصادی به گونه ای است که باید اعزام های مهم تر را در اولویت قرار دهیم. 

دبیر فدراسیون شطرنج در خصوص تصمیم نهایی در رابطه با مقصودلو و طباطبایی به خاطر بازی با حریفان اسراییلی، گفت: بعد از برگشت دو بازیکن به ایران تصمیم نهایی در خصوص آن ها گرفته می شود.

کد خبر 402531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.