درمان فوری سرفه و گلو درد

پیش ‌بینی رشد ۱۵ درصدی تعرفه های پزشکی در سال آینده، بهترین راهکار برای ‌کنترل فشار خون کودکان، پیلاتس، ورزشی برای رهایی از عوارض سرطان پستان، درمان فوری سرفه و گلو درد ‌و آب کردن چربی پهلو شکم با نسخه طب سنتی را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش ‌خبرنگار ایمنا، دبیر شورای ‌عالی ‌بیمه ‌سلامت، اظهار کرد: هنوز در مورد ‌تعرفه‌های ‌پزشکی ‌سال آینده تصمیمی ‌گرفته ‌نشده اما ‌با ‌توجه ‌به ‌رشد حدود ۱۵ ‌درصدی اعتبارات ‌حوزه سلامت در لایحه بودجه، احتمالا رشد تعرفه‌های پزشکی ‌نیز در همین حدود است.

سجاد ‌رضوی، ‌افزود: ‌اولویت ‌افزایش ‌تعرفه ‌های ‌پزشکی ‌در ‌سال ‌آینده ‌بیشتر ‌بر ‌افزایش ‌تعرفه ‌خدمات ‌هتلینگ ‌بیمارستانی، ‌افزایش ‌پوشش ‌هزینه ‌های ‌دارو ‌و ‌جزء ‌فنی خدمات بیمارستانی است به نحوی که میزان پوشش خدمات بیمارستانی کاهش پیدا نکند و فشار اقتصادی افزایش هزینه ها بر دوش مردم حداقلی باشد.

وی تصریح کرد: اکنون ۹۰ درصد هزینه های بستری بیماران و ۷۰ درصد هزینه خدمات سرپایی درمانی تحت پوشش بیمه است اما اگر بخواهیم همین سطح پوشش را با توجه به افزایش هزینه های بیمارستانی نگه داریم باید میزان رشد تعرفه خدمات بیمارستانی بیشتر از متوسط رشد کل تعرفه ها باشد.

درمان فوری سرفه ‌و گلو درد

با فرا رسیدن فصل سرما، شیوع سرماخوردگی، زکام، گلودرد، سرفه، آبریزش بینی افزایش می یابد. اگر شدت این علائم زیاد باشد ناگزیر به پزشک مراجعه خواهید کرد. اما می توان با روش های خانگی ‌هم بسیاری از این علائم را تسکین داد.  درمان های خانگی و طبیعی به سرعت داروهای شیمیایی ‌اثر نمی گذارند؛ اما ماندگاری بیشتری دارند و بی خطرتر و مطمئن تر  هستند.

علت بروز گلو درد و سرفه های متعدد می تواند تورم در بافت های گلو، ایجاد خراش در بافت گلو توسط مواد زبر بلعیده شده، خشکی هوا و یا آسیب توسط باکتری ها باشد. برای بهبود بافت گلو در صورتی که ملتهب و متورم شده باشد، مواد غذایی یا داروهای گیاهی قابض و ضد التهاب ها موثر هستند.

میخک در طب سنتی چینی استفاده های فراوانی به ویژه برای بهبود دردهای دهانی مانند دندان درد و گلو درد دارد. برای درمان ســـــرفه و گلو درد، میخک را بمکید، پس از نرم شدن جویده و یک لیوان آب بخورید. اوژنول موجود در میخک، ضد درد و باکتری است و جویدن میخک باعث آزادسازی آن و بی حسی می شود.

پیلاتس، ورزشی برای رهایی از عوارض سرطان پستان

سرطان پستان شایع‌ترین گونه سرطان در زنان ۴۰ تـا ۶۰ سال است که علاوه بر میزان بالای شیوع آن، یکـی از مهلک ‌ترین بیماری‌ها محسوب می‌شود. در ایـران سرطان پستان یکی از مشکلات مهم سلامتی زنان است که متأسـفانه در حـال افـزایش اسـت و تقریبـاً از هـر ۱۰ زن ایرانی یک نفر احتمال ابـتلا بـه ایـن بیمـاری را خواهـد داشت. در ایران برخلاف کشورهای غربی زنـان واجد سـنین پایین‌تر، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری هستند که اغلب برای طی روند درمان خود، نیاز به جراحی و شیمی‌درمانی پیدا می‌کنند.

اما به گفته متخصصان، یکی از مشکلات عمده بعد از طـی مراحـل جراحـی و شیمی‌درمانی، اختلال در عملکرد سیسـتم قلبـی عروقـی است که در این بیماران مشـاهده می‌شود. یکی از این مشکلات اختلال اتونوم است. اصـطلاح اختلال اتونوم برای توصیف از دست دادن کارکرد طبیعـی و خودکار سیستم قلبی عروقی در ارتباط با هـر دو سیسـتم عصـبی ســمپاتیک یا SNS و پاراسمپاتیک یا PNS به کار می‌رود.

این اختلال می‌تواند باعث افزایش ضربان قلب در حالت اسـتراحت، افـزایش فشـارخون، افزایش انتقال گره دهلیزی بطنی و انقباض بطن چپ، افزایش استرس اکسیداتیو، کاهش تـأخیر خـون شـاهرگ، افزایش مـزمن التهـاب و سـرعت بخشـیدن بـه پیشـرفت مشکل آترواسکلروز ‌شود. برهمین اساس بایستی برای رفع آن چاره‌ای اندیشید.
در این راستا، محققانی از دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی لرستان استفاده از یک ورزش را به‌عنوان طب مکمل برای رفع این عوارض مورد بررسی قرار داده‌اند. در مطالعه‌ای که توسط این محققان انجام شده است تأثیر هشت هفته تمرینات پیلاتس بر شاخص‌های قلبی عروقی بیماران مبتلابه سرطان پستان مورد ارزیابی علمی واقع شده است.

نتایج این بررسی‌ها نشان داد که تمرینات پیلاتس موجب کاهش فشارخون سیستولی، کاهش ضربان قلب و همچنین کاهش حاصل‌ضرب دوگانه قلبی عروق در زنان مورد آزمایش می‌شود، هرچند بر فشارخون دیاستولی تأثیر قابل‌توجهی نشان نمی‌دهد.

آب کردن چربی پهلو شکم با نسخه ‌طب سنتی

پژوهشگر طب سنتی، گفت: افزایش وزن موجب انواع امراض روحی و جسمی، مانند تصلب شرایین، یبوست، آرتروز، دیسک و گودی کمر، افزایش اسید اوریک خون و افسردگی می‌شود.

یونس حیدری، اظهار کرد: چربی سوزی در طب سنتی به صورت استفاده از گیاهان ملین، مدر و داروهای گیاهی با طبع گرم که با ایجاد حرارت به دفع چربی و سموم بدن از طریق پوست کمک می‌کنند.

وی تصریح کرد: برای لاغر شدن افراد در ماه باید حداکثر سه تا چهار کیلو کاهش وزن داشته باشند، در صورت افزایش این میزان دچار ریزش مو و لاغری صورت می‌شوند که بازگشت آن به حالت سابق و طبیعی به کندی انجام صورت می‌گیرد.

این پژوهشگر طب سنتی عن تاکید کرد: کاهش وعده‌های غذایی و به حداقل رساندن حجم غذایی ناهار، استفاده از سبزیجات خصوصا اسفناج، تره جعفری، گیشنیز، خیار، آلبالو، گیلاس و سیب ترش درختی به عنوان میان وعده، همچنین مصرف آب هویج به صورت ناشتا موجب افزایش ترشح انسولین در لوزالمعده، کاهش قند خون و موجب لاغری می‌شود.

وی ‌با بیان اینکه پرهیز غذایی برای چربی سوزی از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: کاهش مصرف غذاهای چاق کننده و استفاده از آن‌ها به همراه مصلح بسیار موثر است. سیب زمینی، نشاسته، غذاهای صنعتی، ماء الشعیر، دلستر، نوشابه، فست فود، عسل، کشمش، انجیر، آجیل ها، گوشت گوسفند، ماهی، خربزه هندوانه، موز، آناناس، انبه، آووکادو، روغن‌های صنعتی انواع لبنیات، تنقلات، شکلات، انواع شیرینی جات و برنج چاق کننده هستند.

حیدری ‌با تاکید بر اینکه بهترین دارو برای لاغری ادویه جات هستند، گفت: پاپریکا، گرام ماسالا، میخک، بریانی، هل قراب، انیسون ستاره ای، جوز هندی، ریشه جوز، آویشن، سماق، کاکوتی، تخم گشنیز، بادیان ختایی، شقاقل، زنجفیل، دارچین وخردل خاصیت چربی سوزی بسیار بالایی دارند و استفاده از آن‌ها در کنار غذاهای چرب توصیه می‌شود که استفاده از ادویه جات در افراد مبتلا به تپش قلب، گرم مزاج و مبتلایان خشکی پوست مضر است.

این پژوهشگر طب سنتی ‌با تاکید بر اینکه استفاده از سرکه سیب یا انگور خانگی و سکنجبین در برنامه غذایی افراد به کاهش وزن کمک می‌کند،  گفت: مصرف روزانه نصف استکان سرکه سیب خانگی به همراه دو قاشق غذا خوری زیره، یک داروی چربی سوز قوی است که در افراد دارای زخم معده منع مصرف دارد.

بهترین راهکار برای کنترل فشار خون کودکان

نتایج یک بررسی جدید حاکی از آن است کودکانی که مدارس آنها با درختان پوشیده شده و در نزدیکی فضای سبز قرار دارند، به میزان قابل توجهی کمتر از سایر افراد در معرض فشارخون هستند.  نتایج این پژوهش همچنین نشان داد، کودکان در صورت نزدیک بودن به فضای سبز نیز کمتر از سابر هم‌سن و سالان خود در معرض اختلال نقص توجه بیش فعالی قرار دارند.

دانشگاهیان در انستیتوی علوم محیطی گوانگژو در جنوب چین معتقدند صرف وقت در طبیعت مغز جوانان را تحریک می‌کند.این تئوری ها می‌گویند که انسان‌ها برای توسعه ساختارهای حیاتی مغز جوان هستند و به طور ذاتی به طبیعت جذب می‌شوند و به آن نیاز دارند.

کد خبر 402520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.