توجه به عدالت، در توزیع یادمان‌های نوروز ۹۹

دبیر سومین جشنواره هنرهای شهری مشهد(خانه بهار) با اشاره به اینکه توجه به عدالت در توزیع یادمان های نوروز امسال مورد تاکید مدیریت شهری مشهد است، گفت: افزایش کیفیت تولید آثار و نگاه جدی به بخش زیارت و معنویت دو ویژگی یادمان های نوروز ۹۹ خواهد بود.

به گزارش ایمنا، صدرا یوسفی درحاشیه بازدید مدیران شهری از ۷۴ اثر راه یافته به مرحله نمایشگاه، جهت انتخاب آثار نهایی برای تولید یادمان های نوروز ۹۹، اظهار کرد: امسال بخش یادمان سومین جشنواره هنرهای شهری مشهد، تحت عنوان (خانه بهار) را با بررسی سوابق و آسیب شناسی های دوره های قبل چند ماه زودتر آغاز کردیم.

وی اضافه کرد: با اعلام فراخوان ۸۰۰ اثر از ۳۶ شهر کشور دریافت کرده ایم که پس از داوری در مرحله اول ۷۴ اثر به مرحله نمایشگاه راه یافتند.

دبیر سومین جشنواره هنرهای شهری مشهد(خانه بهار) با بیان اینکه اکنون نیز ۷۴ اثر راه یافته به مرحله نمایشگاه برای انتخاب نهایی در سه مرحله داوری خواهند شد، خاطرنشان کرد: داوری آثار از سوی هیئت  داوران انجام  و در مرحله بعد به واسطه ارتباط مستقیمی که آثار با مردم دارند از اعضای شورای اجتماعی محلات مشهد دعوت شده است تا در این مرحله نظرات خود را در خصوص آثار انتخابی اعلام کنند.

وی ادامه داد: در مرحله سوم نیز مدیران شهری و معاونان شهردار که نقش جدی در تصمیم گیری و تصمیم سازی دارند دعوت شده است تا از این آثار بازدید و نظرات خود را اعلام کنند، جمع این سه نظر آثاری خواهد بود که تولید و در نوروز سال ۹۹ در سطح شهر نصب خواهد شد.

یوسفی با اشاره به اینکه با پیش بینی شورای اسلامی شهر به ویژه کمیسیون فرهنگی مشکلی برای بودجه تولید آثار نخواهیم داشت، اظهار کرد: با توجه به این موضوع چیزی که اهمیت دارد، کیفیت و دقت در تولید آثاری است که به عنوان یادمان در نوروز ۹۹ در شهر اکران خواهند شد.

وی گفت: درکنار کیفیت تولید، امسال در تولید و انتخاب آثار نگاه جدی به بخش زیارت و معنویت شده است و تاکید داشته ایم آثار بهتری را در این زمینه داشته باشیم.

دبیر سومین جشنواره هنرهای شهری مشهد(خانه بهار) افزود: با توجه به اینکه هر سال در ایام نوروز مردم منتظر اکران یادمان ها هستند، تلاش کرده ایم در انتخاب و تولید آثار نظرات مختلف را در سطح نخبگانی و عمومی جامعه مورد توجه قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه در کنار کیفیت کار به عدالت توزیعی یادمان ها و جانمایی آنها در نقاط مختلف شهر توجه ویژه شده است، تصریح کرد: در مجموع بخش یادمان های هنری با المان های گل ترکیب شده است و جانمایی کلی برای این دو بخش در نقاط مختلف شهر انجام خواهد شد.

یوسفی با اشاره به اینکه امسال به موضوع زمانبندی تولید به موقع آثار نیز توجه شده است، عنوان کرد: این بخش از داوری آثار همیشه در اسفند انجام می شده است، اما اکنون اول دی ماه درحال تعیین تکلیف و انتخاب آثار هستیم، لذا برای دقت بیشتر، کیفیت بخشی به تولید آثار و نظارت دقیق و جانمایی صحیح سه ماه فرصت داریم تا کار به شب عید کشیده نشود.

وی ادامه داد: در مجموع جشنواره خانه بهار ۹۹ در بخش های دانشگاهی، دیوارنگاری، آذین بندی، هنرهای نمایشی، گلستان، پژوهشی و علمی درحال فعالیت است.

کد خبر 402517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.