صنعت کشاورزی در کشور فشل است

نماینده اصفهان در شورای عالی استان ها گفت: متاسفیم که وزارت جهاد کشاروزی که صد هزار نیرو دارد و به ازای هر یک ساعت ۲ و نیم میلیارد تومان بودجه دریافت می کند به اندازه دلال ها هم نمی تواند فعالیت داشته باشد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها عباس محمد صالحی با اشاره به مشکلات کشاورزان کشور اظهار کرد: صنعت کشاورزی در کل کشورمان فشل است. متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی در هیچ سالی اقدام عملی، طرح و برنامه ای مناسب برای کشاورزان نداشته است.

وی افزود: بعضا شاهد هستیم که قیمت یک محصول کشاورزی به قیمت ۱۵ هزار تومان فروخته می شود؛ ولی این در حالی است که دلال محصول را از کشاورز به قیمت ۵۰۰ تومان خریداری کرده است. مثلا سیب زمینی و پیاز از کشاورز به قیمت کمتر از هزار تومان خریداری و در مواقع خاص به بیشتر از ۱۵ هزار تومان به دست مصرف کننده می رسد. بعد از اینکه آن محصول در بازار کم شد با قیمت بالا محصول را عرضه می کند.

عضو شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: بذر کلزا یکی از دانه های مهم روغن است که توسط دولت به کشاورز هر کیلویی ۵۰ هزار تومان فروخته می شود درصورتی که در سال گذشته قیمت خرید تضمینی کلزا در کشاورز در سال گذشته کیلویی ۳۶۰۰ تومان بوده است. این نیز یکی از دیگر از بی برنامگی های وزارت جهاد کشاورزی است.

نماینده اصفهان در شورای عالی استان ها اضافه کرد: متاسفیم که وزارت جهاد کشاروزی که صد هزار نیرو دارد و به ازای هر یک ساعت ۲ و نیم میلیارد تومان بودجه دریافت می کند به اندازه دلال ها هم نمی تواند فعالیت داشته باشد.

کد خبر 402516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.