نقش خودروها در تولید ذرات معلق کمتر از صنایع است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: نقش خودروهای شخصی در تولید ذرات معلق بسیار کمتر از صنایع آلاینده و پالایشگاه‌ها و کارخانه‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در مراسم افتتاح ایستگاه متروی مولوی تهران اظهار کرد: شهردار تهران و معاونت حمل‌ونقل و همچنین مدیران مترو پیش از این قول داده بودند که هر ماه یک ایستگاه مترو در پایتخت افتتاح کنند که تقاضای شورای شهر عمل به این وعده بوده است. 

وی افزود: افزوده شدن دو رام قطار به چرخه مترو تهران و افتتاح ایستگاه مولوی از قول‌هایی بوده که شهردار درخصوص توسعه مترو داده‌است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به جلسه خود با رئیس قوه قضائیه درخصوص اعاده حقوق شهروندی، تصریح کرد: عمده بحث این جلسه موضوعات شهرسازی بود همچنین مسأله تراکم اضافه و ماده ۵ و ۱۰۰ نیز مطرح شد و آقای رئیسی بر جلوگیری از تخلفات در حوزه شهرسازی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه صحبت‌هایی درخصوص آلودگی هوای تهران نیز در این جلسه مطرح شده، اضافه کرد: آلودگی هوا در دو بخش منابع آلاینده و ذرات معلق مطرح است که نقش خودروهای شخصی در تولید ذرات معلق بسیار کمتر از صنایع آلاینده و پالایشگاه‌ها و کارخانه‌ها است.

هاشمی در مورد تعطیلی مدارس تهران تا مایان هفته خاطرنشان کرد: با تعطیلی مدارس از میزان ذرات معلق کم نمی‌شود ولی سبب حفظ سلامت دانش‌آموزان شده چرا که کودکان نسبت به آلودگی هوا آسیب‌پذیرتر هستند و صدمه زیادی می‌بینند.

کد خبر 402512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    0 0
    با سلام و احترام / صبح امروز از صدای رادیو اصفهان آقای گلشیرازی از میدان خواجو گزارش دادند میزان آلایندگی شهر اصفهان روی عدد 80 است و شرایط هوای سالم و پاک را دارد که تا کنون که ساعت 10 صبح است شاهد آسمان آبی و هوای نسبتا خوبی هستیم و تاسف بسیار که مسئولین بی تفاوت نسبت به تعطیلی مدارس هستند و بچه ها باز هم امروز از درسها عقب افتادند و امروز چقدر خوب بود که بچه ها تعطلیل نبودند و مسئولین محترم فکری اساسی برای اتوبوسهای شهری دودزا و مینی بوسهای دودزا بکنند که با نصب فیلتر مناسب میزان آلودگی بسیار کاهش می یابد و چقدر مایه تاسف است در حالیکه قیمت خودروها و اتوبوس و مینی بوسها کاذب و غیر واقعی هستند و توان اکثریت برای تعویض خودروی مستعمل وجود ندارد به تعطیلی مدارس و طرح ترافیک زوج و فرد و جریمه ماشینهایی که 20-30 سال است کار می کند و وسیله نون درآوردن عده ای از مردم زحمتکش است بپردازیم ! اگر میتوانست ماشینش را عوض می کرد. فکری برای دود ناشی از صنایع آلاینده و کارخانجات تولید سیمان و مصالح ساختمانی بکنید!!!!!