انجام اقدامات بلندمدت برای کنترل آلودگی هوا

مدیر مرکز پایش و کنترل کیفیت هوای شهرداری اصفهان گفت: برای کنترل آلودگی هوا باید اقدامات بلندمدتی همچون خرید اتوبوس‌های نو شهری، برنامه‌ریزی برای خرید اتوبوس‌های برقی، برنامه ریزی و اقدام برای خرید و استفاده از موتورسیکلت‌های برقی، دوچرخه برقی و توسعه مترو انجام شود.

ابوالفضل خسروی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به وارونگی دما و بالابودن شاخص‌های آلودگی هوا، تمهیداتی در کمیته اضطرار انجام و مدارس شهر تعطیل شد تا شاهد حداقل تردد با وسایل نقلیه شخصی در شهر باشیم.

وی با اشاره به شاخص آلاینده‌ها در سطح شهر اصفهان افزود: خوشبختانه با تمهیدات به کار گرفته شده شاخص کیفیت هوا امروز زیر ۱۰۰ یعنی نزدیک به مرز ناسالم برای گروه‌های حساس است که اگر مدارس تعطیل نمی‌شد، شاخص آلایندگی افزایش و هوا آلوده‌تر می‌شد.

مدیر مرکز پایش و کنترل کیفیت هوای شهرداری اصفهان ادامه داد: فردا و پس فردا ناپایداری هوا ادامه خواهد داشت و انتظار می‌رود شرایط آلودگی هوا بدتر شود.

وی با بیان اینکه طبق پیش بینی هواشناسی تا پایان این هفته پایداری جوی را در شهر اصفهان خواهیم داشت، افزود: البته در جلسه کمیته اضطرار، مسایل بررسی و برای روزهای بعد تصمیم‌گیری خواهد شد تا سلامت مردم به خطر نیفتد.

خسروی تاکید کرد: هرچه تردد وسایل نقلیه شخصی و حتی سرویس مدارس که روزانه حدود ۴۰ هزار خودرو به دانش آموزان خدمات رسانی می کند در معابر شهر کمتر شود، وضعیت هوا از این بدتر نخواهد شد و آلایندگی آن ثابت خواهد بود.

وی اظهار کرد: شهروندان می‌توانند با افزایش استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی برای انجام سفرهای درون شهری خود در کاهش آلودگی هوای شهر سهیم باشند.

مدیر مرکز پایش و کنترل کیفیت هوای شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر ۹ ایستگاه سنجش آلاینده‌ها در سطح شهر نصب شده که هریک از این ایستگاه‌ها چهار گاز آلاینده و همچنین میزان ذرات معلق تا ۲.۵ میکرون را شناسایی می‌کند؛ این گازها شامل منواکسید کربن (CO)، گاز ازن یا o۳، دی اکسیدگوگرد (SO۲)، دی اکسید نیتروژن(NO۲)، دی اکسید کربن(CO۲) و ذرات معلق(PM۲.۵) است.

وی تاکید کرد: برای کنترل آلودگی هوا باید اقدامات بلندمدتی همچون خرید اتوبوس‌های نو شهری، برنامه‌ریزی برای خرید اتوبوس‌های برقی، برنامه ریزی و اقدام برای خرید و استفاده از موتورسیکلت‌های برقی، دوچرخه برقی و توسعه مترو انجام شود.

کد خبر 402483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.