اجرای طرح زوج و فرد از در منازل نیاز به مصوبه شورای عالی ترافیک دارد

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اجرای طرح زوج و فرد از در منازل در حد پیشنهاد است و باید برای تصویب شدن در شورای عالی ترافیک تایید شود.

امیراحمد زندآور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان ااینکه یکی از تصمیمات کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای مدیریت بحران اصفهان اجرای طرح زوج و فرد از در منازل است، اظهار کرد: این طرح به دنبال افزایش تعداد روزها با هوای آلوده پیشنهاد شده است.

وی با بیان اینکه امروز قرار است در استانداری و با هماهنگی معاونت عمرانی جلسه‌ای در راستای برنامه‌ریزی برای اجرای طرح زوج و فرد از در منازل برگزار شود، ادامه داد: البته باید توجه داشت کهاجرای این طرح منوط به دریافت مصوبه شورای عالی ترافیک استان است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و خدمات شهری شورای شهر اصفهان اجرای طرح زوج و فرد از در منازل را راهکار خوبی برای کاهش آلاینده‌های جوی دانست و گفت: البته اجرای این طرح نیاز به زیرساخت‌هایی دارد که در صورت ایجاد این زیرساخت‌ها می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه تامین نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز باید برای اجرای این طرح تامین شود، اضافه کرد: باید توجه داشت که در حال حاضر پلیس راهور نیرو و امکانات مورد نیاز را در دسترس ندارد و به نظر می‌رسد از نظر کنترل مستقیم موفقیتی در این طرح به دست نمی آوریم.

زندآور با بیان  اینکه اجرای طرح زوج و فرد از در منازل در صورت تصویب برای اجرا به صورت فصلی اجرایی می‌شود، افزود: اجرای این طرح بسیار کمک کننده است و با اجرای آن می‌توان از تعطیلی مدارس و صنایع در روزهای آلوده جلوگیری کرد.

وی اطلاع رسانی به شهروندان برای اجرای طرحج زوج و فرد از در منازل را در صورت تصویب برای اجرا مهم دانست و  گفت: همچنین باید در خصوص تردد کامیون‌ها در سطح شهر برنامه‌ریزی جدی صورت گیرد، اغلب کامیون‌ها شب‌ها و در ساعات بامداد در سطح شهر تردد دارند و شهری را در طول روز تحویل می‌دهند که هوایی آلوده داشته و قابل کنترل نیست.

کد خبر 402476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • احمد IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    1 0
    سلام مینی بوس ها را از رده خارج کنید که بیشتر از همه آلاینده هستند