تخفیف خوش حسابی پرداخت عوارض به کسبه کرمانشاه

مدیرکل درآمد شهرداری کرمانشاه گفت: کسبه هرساله می‌توانند در سه ماهه پایانی سال جهت پرداخت عوارض کسب و پیشه خود اقدام کنند و از تخفیف پنج درصدی خوش‌حسابی بهره‌مند شوند.

ناصر حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه سه ماه‌ پایانی هر سال برای شهرداری فصل درآمد به حساب می‌آید که در این سه ماه شهرداری برای رفاه حال شهروندان تخفیفات ویژه‌ای در نظر می‌گیرد، اظهار کرد:

وی با اشاره به سال شروع اخذ عوارض نوسازی که طرحی ملی به حساب می‌آید، افزود: از سال ۱۳۴۹ بر اساس پایه و اساس محله‌ای و منطقه‌ای از شهروندان عوارض نوسازی اخذ شده که بعد از گذشت سال‌ها این عوارض در راستای خدمت‌رسانی صحیح به شهروندان استفاده می‌شود.

مدیرکل درآمد شهرداری کرمانشاه با اشاره به تخفیف پرداخت به موقع عوارض سالیانه توسط شهروندان، ادامه داد: بر اساس ماده ۲ قانون عمران و نوسازی شهری که در سال ۱۳۴۷ به تصویب رسیده، به مالکینی که در موعد مقرر برای اخذ عوارض نوسازی اقدام کنند، ۱۰درصد تخفیف داده می‌شود و در صورت پرداخت نکردن عوارض، به صورت ماهیانه ۹ درصد به مبلغ اصلی عوارض دیرکرد تعلق می‌گیرد.

حمیدی تصریح کرد: عوارض‌های دیگری مانند خودرو، بافت فرسوده، قطع اشجار، خدمات پسماند و کسب و پیشه اخذ می‌شود که پرداخت همه آن‌ها در موعد مقرر ضروری است و قطعا باعث خیر و منفعت برای شهروندان خواهد بود.

وی با اشاره به اخذ ملی عوارض خودرو خاطرنشان کرد: مالکین خودروهای شخصی و دولتی نیز سالیانه با در دست داشتن سند خودرو باید نسبت به پرداخت عوارض سالیانه خودرو به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند در غیراینصورت باید ماهیانه دو درصد جریمه دیرکرد پرداخت کنند.

مدیرکل درآمد شهرداری کرمانشاه افزود: مالکینی که قصد قطع اشجار در ملک خود یا خارج از آن را دارند با مراجعه به شهرداری منطقه موردنظر مجوز لازم را اخذ کنند در غیراینصورت با جریمه‌های سنگین روبه‌رو خواهند شد.

حمیدی با تاکید بر اینکه پرداخت به موقع عوارض پسماند به نفع خود شهروندان است و موجب ارائه خدمت‌رسانی با کیفیت بالاتری خواهد شد، اظهار کرد: کسبه هرساله می‌توانند در سه ماهه پایانی سال جهت پرداخت عوارض کسب و پیشه خود اقدام کنند و از تخفیف پنج درصدی خوش‌حسابی بهره‌مند شوند.

کد خبر 402459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.