محوریت اقدامات سال ۹۹ شهرداری تبریز برای کاهش آلودگی هوا

شهردار تبریز از پیش‌بینی کاشت یک میلیون اصله نهال در سال ۹۹ خبر داد و گفت: این اقدام در کاهش آلودگی هوا نیز می‌تواند مثمرثمر باشد.

به گزارش ایمنا، ایرج شهین‌باهر در برنامه تلویزیونی «تبریزیم» با بیان اینکه سرانه استاندارد درخت برای هر شهروند باید شش درخت باشد ولی در حال حاضر سهم هر تبریز تنها نصف درخت است، از برنامه‌ریزی برای احیای باغات قدیمی تبریز در سال ۹۹ خبر داد و اظهار کرد: نباید اجازه دهیم باغاتی که باقیمانده از دست برود؛ تلاش داریم در سال ۹۹ بخش قابل توجهی از باغات باقیمانده تبریز را تملک و احیاء کنیم که پیشنهاد ما اختصاص ۵۰۰ میلیارد بودجه توسط شورای شهر برای انجام این کار است.

شهین‌باهر با اشاره به اهتمام شهرداری تبریز برای توسعه فضای سبز، ادامه داد: طی دو سال اخیر ۲۳ پارک محله‌ای احداث و به بهره‌برداری رسیده و همچنین بیش از ۱۰ پارک دیگر نیز در حال احداث است که تلاش داریم تا انتهای امسال یا اردیبهشت ماه ۹۹ این پارک‌ها نیز به بهره‌برداری برسند.

وی شعار سال ۹۹ را توسعه فضای سبز تبریز عنوان کرد و گفت: توسعه فضای سبز از مهمترین گام‌ها در راستای کاهش آلودگی هوای تبریز خواهد بود. از اعضای شورای شهر تبریز تشکر می‌کنم که موضوع کاهش آلودگی هوا را در تمام طول سال پیگیری می‌کنند و این موضوع تنها در روزهای اوج آلودگی مورد بحث قرار نمی‌گیرد.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: در بودجه سال ۹۸ شورای شهر، پیش‌بینی‌های خوبی در این خصوص شده بود و بیشتر پروژه‌ها، زیست‌محیطی بود.

شهین‌باهر با اشاره به پروژه قطار شهری تبریز افزود: از ابتدای شورای پنجم به پروژه مترو به عنوان موضوعی اساسی نگاه کرده‌ایم و شاید این رقم به اندازه کل پروژه‌های عمرانی یک شهر بوده است.

وی با اشاره به اختصاص یک هزار میلیارد تنها در سال ۹۸ برای متر، تصریح کرد: روزانه هزار و ۵۰۰ نفر زیر زمین به عنوان مهندسان و کارگران مترو در حال فعالیت هستند و زیر زمین تبریز کارگاه عظیمی است؛ امیدواریم تا انتهای امسال خط یک مترو تبریز را به پایان برسانیم.

شهردار تبریز با اشاره به اهمیت احیای خانه‌های تاریخی تبریز، اضافه کرد: سفر اخیر مدیران شهری و اعضای شورای شهر به شهر کاشان نیز به همین منظور انجام شد. به نظر من هیچ ایرادی ندارد مسئولان شهری بزرگ به شهری کوچک رفته و یاد بگیرند چطور می‌توان در یک موضوع خاص اقدام کرد و نتیجه خوبی گرفت.

شهین‌باهر تصریح کرد: در بازدید اخیر از شهر کاشان نحوه برخورد شهرداری با خانه‌های تاریخی مدنظر بود؛ اینکه بافت تاریخی را از بافت فرسوده تفکیک کنیم چراکه خانه‌های تاریخی نقاطی مهم و تکرار نشدنی، هویت و سند افتخارآمیز تاریخی هستند.

شهردار تبریز سفر به کاشان را تجربه خوبی دانست و گفت: باید فضای اداری و ضوابط را باز کرده و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی بتوانیم خانه‌های تاریخی را احیاء کرده و در کاربری‌های مختلف از آن‌ها بهره بگیریم.

کد خبر 402457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.