جام جهانی زنان، هر دو سال یکبار

پس از استقبال گسترده از رقابت های جام جهانی فوتبال زنان در سال ۲۰۱۹، جیانی اینفانتینو در نظر دارد تا دوره برگزاری این رقابت ها را دو ساله کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد تا با ایجاد تغییراتی شرایط برگزاری هر دو سال یک بار رقابت های جام جهانی زنان را فراهم کند.

این رقابت ها در حال حاضر هر چهار سال یک بار برگزار می شود که در آخرین دوره آن تیم ملی آمریکا موفق شد قهرمانی این رقابت ها را کسب کند.

با توجه به استقبال گسترده از این رقابت ها و البته موفقیت هایی که در زمینه اجرا و برگزاری این مسابقات در کشور فرانسه به دست آمد، فدراسیون فوتبال این کشور پیشنهاد برگزاری دوسالانه آن را ارائه کرد.

در پاسخ به این پیشنهاد، اینفانتینو نیز آن را رد نکرده و احتمال وقوع آن را نیازمند به برنامه ریزی و تشکیل جلسه بیشتر برای درنظر گرفتن جوانب آن دانست.

اینفانتینو همچنین گفت: به هر حال این تصمیم می تواند به پیشرفت فوتبال بانوان کمک زیادی کند. باید آن را در نظر بگیریم و جوانب آن را بررسی کنیم. به عقیده من اتفاقات خوبی در انتظار فوتبال بانوان است.

جام جهانی بعدی طبق برنامه ریزی هایی که پیش تر انجام شده، قرار است تا در سال ۲۰۲۳ برگزار شود. کشورهای برزیل، کلمبیا و ژاپن نامزد های میزبانی این رقابت ها هستند. البته به نظر می رسد دو کشور دیگر یعنی استرالیا و نیوزیلند هم علاقه مندی خود را برای میزبانی به فیفا اعلام کرده اند.

کد خبر 402450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.