افزایش ناچیز قیمت طلا در آستانه کریسمس

قیمت طلا امروز دوشنبه در آستانه کریسمس و تعطیلات سال جدید میلادی با تغییر چندانی روبرو نشده است.

به گزارش ایمنا به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر تحولات جدید در روابط تجاری آمریکا و چین هستند و کریسمس و تعطیلات سال جدید میلادی در پیش است، قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز با تغییر چندانی همراه نبوده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۴۸۰ دلار رسیده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز شنبه تاکید کرده است که ایالات متحده و چین به زودی توافق تجاری موقت را امضا خواهند کرد ولی با این حال سرمایه گذاران بین المللی منتظر اعلام جزئیات بیشتر این توافق هستند.

چین روز شنبه از لایحه دفاعی و نظامی آمریکا به شدت انتقاد کرده و آن را دخالت آشکار در امور داخلی خود ارزیابی کرده است.

تازه ترین آمارهای رسمی نشانگر بهبود رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه سوم و افزایش هزینه های مصرف کننده در ماه نوامبر است. این آمارها می تواند موجب تقویت گمانه زنی های تحلیلگران شود که فدرال رزرو آمریکا در شرایط کنونی تصمیمی برای تغییر نرخ بهره نخواهد داشت.

ایران مالزی ترکیه و قطر قصد دارند با راه اندازی یک سیستم تهاتری با هدف مقابله با تحریم های اقتصادی ، مبادله و تجارت با طلا را ایجاد کنند. این مطلب را ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی اعلام کرده است.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر روز جمعه با ۰.۳ درصد افزایش به ۸۸۵ تن رسیده است.

تقاضای طلا در بیشتر کشورهای آسیایی طی هفته گذشته با رونق چندانی روبرو نبوده است. قیمت هر اونس نقره نیز امروز بدون تغییر چندانی نسبت به روز جمعه به ۱۷.۱۹ دلار رسیده است.

منبع: سایت طلا

کد خبر 402449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.