احتمال بروز مشکل در تراکم عرضه دام تا دو ماه آینده

رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان این که ممکن است در یکی دو ماهه آینده با مشکل تراکم عرضه دام مواجه شویم، گفت: بعید نیست در اسفند ماه به دلیل تراکم دام، قیمت گوشت به ۶۰ هزار تومان برسد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی سازمان امور عشایر ایران، کرمعلی قندالی در جلسه ویدئو کنفرانس مدیران ستاد و استانی سازمان امور عشایر ایران، اظهار کرد: باید سازوکار لازم اندیشیده شود تا این یارانه به کسانی که حقشان است برسد و اجحافی در حق کسی پیش نیاید.

وی با بیان اینکه موضوع مالیات بر ارزش افزوده در قانون کاملا مشخص است و معیار و مرجع ما در این خصوص نیز اعلام اداره کل امور مالیاتی استان‌ها است، تاکید کرد: مدیران امور عشایر استان‌ها مسئول پیگیری سهم عشایر از مالیات بر ارزش افزوده هستند و باید حداکثر استفاده را از این فرصت انجام دهند تا حقی از عشایر ضایع نشود.

قندالی اعلام کرد: امسال ۶۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای یارانه حمل سوخت و آرد به مناطق عشایری اختصاص یافته است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به پلاک‌گذاری دام، گفت: پلاک‌گذاری دام عشایر باید با جدیت پیگیری و اگر چالشی هم در خصوص کمبود پلاک وجود دارد باید برطرف شود.

وی بیان داشت: مصرف علوفه خام، هدر دادن منابع است بنابراین باید اصلاح روش تغذیه دام به روش علمی در دستور کار مدیران امور عشایر استان‌ها قرار گیرد.

قندالی خاطرنشان کرد: امسال با کمک دولت و وزارتخانه در حوزه تامین نهاده مشکلی وجود ندارد و تقاضایی از استان‌ها در این خصوص نبوده است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان این که ممکن است در یکی دو ماهه آینده با مشکل تراکم عرضه دام مواجه شویم، گفت: بعید نیست در اسفند ماه به دلیل تراکم دام، قیمت گوشت به ۶۰ هزار تومان برسد لذا باید واردات دام را مدیریت کنیم تا توازن و تنظیم در بازار اتفاق بیفتد و عشایر به عنوان تولید کننده دام ضرر نکنند.

کد خبر 402436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.